دختر بروس لی، کوئنتین تارانتینو را بابت تصویری که از پدر او در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ارائه کرده است،  به باد انتقاد گرفت.

شانون لی در اوت ۲۰۱۹ که این فیلم منتشر شد، احساسش را در مورد آن بیان کرده بود، اما اکنون در مصاحبه جدیدی مفصل‌تر در این باره حرف زده است.

تارانتینو همان موقع در نوشته‌ای  این هنرپیشه نامدار را «بی‌شعوری متکبر و بسیار لافزن» خوانده بود و شانون لی گفته بود از دیدن آن نوشته «حالش گرفته» شده  و این کارگردان را بابت آن کار «بی‌مسئولیت« خوانده بود.

در این فیلم پرفروش، بدل‌کاری به نام کلیف بوت که براد پیت نقش او را بازی می‌کند، رجزخوانی بروس لی را در مورد «مرگبار» بودن ضربات دستش به باد خنده می‌گیرد و بروس لی او را حین فیلم‌برداری به مبارزه می‌طلبد.

شانون لی می‌گوید پدرش در صحنه‌های هالیوودی متکبر نبود، بلکه همانند آمریکایی‌های آسیایی‌تبار اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی مجبور بود خیلی بیش‌تر از بقیه زحمت بکشد و کار کند.

شانون لی در مصاحبه با ساوت چاینا مورنینگ پست گفت: «گاهی عصبانی می‌شد، اما دوره نمی‌افتاد نفس‌کش بطلبد. »

image 174 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
شانون لی دختر بروس لی،در کنار مجسمه پدرش در موزه مادام توسو در لس آنجلس

«پدرم خیلی زحمت کشید تا چهره‌ای واقعی از یک مرد آسیایی در هالیوود معرفی کند. بنابراین گمان نکنم برای آن که خودش را بیش‌تر مطرح کند، بدلکارها را لت‌وپار کند و کارهایی از این دست انجام دهد. »

او گفت تصویری که تارانتینو از او ترسیم کرده است، «همان شیوه برخوردی است که هالیوود سفیدپوست‌گرا در زمان زنده بودنش با او می‌کرد. »

شانون لی همچنین گفت که از واکنش تارانتینو در برابر انتقاد وی از آن صحنه فیلم «دلخور» شد.

او گفت: «سعی کردم خونسرد، متین، آرام و رک و راست برخورد کنم و از واکنش تارانتینو خیلی دلخور شدم که شیوه‌اش را ادامه داد و گفت بروس لی متکبر و بی‌شعور بود و در دفاع از خودش، از کتاب مادرم هم نادرست نقل‌قول کرد. »

«واقعاً فکر می‌کنم کاری که کرد و تصویری که ترسیم کرد، از سر بی‌مسئولیتی بود. »

شانون لی در حال حاضر در حال تبلیغ کتاب جدید خود به نام «پند بروس لی: هم‌چون آب باش دوست من» است.

در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»، مایک مو در نقش بروس لی بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *