در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۲ عنوان شد طرح مربوط به بسته بندی کله و پاچه زبان شیردان و سیرابی در واحد کشت و صنعت فارس وابسته به وزارت کشاورزی به موقع اجرا گذاشته شد.

اولین نمونه های تهیه شده از فرآورده‌های دامی ذکر شده مورد تایید کارشناسان قرار گرفت و به دستور وزیر کشاورزی و منابع طبیعی قرار شد تولید بسته بندی این قبیل فرآورده های دامی افزایش یابد و هر چه زودتر به بازار مصرف عرضه شود.

بر اساس این برنامه ،گوشت تولیدات دامی کشت و صنعت فارس ابتدا به بازار عرضه می شود و سپس کله و پاچه آن تحت شرایط بهداشتی به مردم فروخته خواهد شد.

image 239 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مطابق این طرح در مرحله اول روزانه ۴ هزار بسته کله و پاچه و سیرابی و شیردان به بازار عرضه می شود و به تدریج میزان عرضه آن افزایش داده خواهد شد. قیمت انواع فرآورده‌های دامی بسته بندی شده واحد کشت و صنعت فارس بجز انواع گوشت در حدود یک سوم قیمت فعلی این فرآورده ها خواهد بود.

در خصوص دلیل ارزانی این فراورده‌ها عنوان شد که استفاده از استخوان اندام دام و تبدیل آن به پودر استخوان این امکان را فراهم می آورد که با فروش آن به بازار هزینه تولید کاهش یابد کله و پاچه و زبان و شیردان و سیرابی بسته بندی شده یک سوم قیمت محصولات مشابه آن شود

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *