“آژنگ نیوز”:زندان آلکاتراز یکی از مراکز مهم و مطرح در تاریخ است. فرار ازآن  یک کار غیرممکن به حساب می آمد. حداقل ۳۶ زندانی در گذشته سعی در فرار داشته اند ، اما هیچکدام زنده نمانده یا موفق نشده اند.

با این حال ، در سال ۱۹۶۲ همه چیز تغییر کرد. گروهی از سه مرد در آبهای آشفته خلیج سانفرانسیسکو برای فرار از این زندان  ، اقدام میکنند.

سرنوشت آنها نامشخص بود تا اینکه پلیس در ژانویه سال ۲۰۱۸ نامه ای مرموز را دریافت کرد که همه چیز را تغییر داد و FBI را مجبور کرد که تحقیقات خود را دوباره آغاز کند.

image 129 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نامه جنجالی جان آنگلین

یک روز عادی بود که اداره پلیس سانفرانسیسکو نامه ای دریافت کرد که به طرزی باورنکردنی ، همه را در وضعیت شوک قرار داد.

در این نامه آمده بود: “نام من جان آنگلین است … من در ژوئن سال ۱۹۶۲به همراه برادرم کلارنس و فرانک موریس از آلکاتراز گریختم.”

فرار آلکاتراز یکی از بحث برانگیزترین رازهای حل نشده در تاریخ آمریکا است. نگهبانان آن شب با اطمینان می گویند که این سه مرد در شب فرار در آبهای یخی جان خود را از دست داده اند. اما  گزارش آنها دروغ بوده ؟ یا نامه واقعی است؟

کلید ماجرا

داستان فرار کنندگان آلکاتراز ، چندین دهه است که همه باورها در خصوص این زندان  را به هم زده است. اما ناگهان ، مردی یک نامه نوشته و گفته که بالاخره می تواند آنچه را که واقعاً در آن شب سرنوشت ساز رخ داده ، فاش کند. اما چه کسی او را باور خواهد کرد؟

در سال ۲۰۱۳ نامه مورد نظر توسط اداره پلیس سانفرانسیسکو دریافت شد ،اما سالها مخفی ماند. مشخص نیست که چرا این مدت طولانی پنهان نگه داشته شد ، اما به نظر می رسد که اطلاعات کافی برای دفتر تحقیقات فدرال وجود دارد که این مرکز تحقیقات خود را در ژانویه سال ۲۰۱۸دوباره آغاز کرده است. اما چرا؟

از لحاظ تئوری ، راهی برای فرار از این زندان که حداکثر تمهیدات امنیتی را داشته  وجود ندارد. بنابر این تقریبا فرار از زندان  غیرممکن بود و به هماهنگی یک تیم کامل  نیاز داشت.

146 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اولین بار نبود که زندانیان چیزی شبیه به این را امتحان کردند. ده ها زندانی قبلاً سعی داشتند از آلکاتراز فرار کنند و به دلایل مختلف نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

هیچ یک از بازداشت شدگان دیگر نتوانسته اند برنامه های خود را اجرا کنند. از زندانیانی که اقدام به قرار کردند ، ۲۳نفر در همان ابتدای اقدامشان عملیاتشان لو رفت ، شش نفر در حین تلاش برای فرار کردن با تیراندازی متوقف  شدند ، دو نفر غرق شدند و دو نفر نیز به عنوان “مفقود یا مظنون به غرق” عنوان شدند.

اما حکایت این سه نفر کاملا متفاوت بود. همگان معترف بودند که از سرنوشت این سه نفر اطلاعی در دست نیست.باید دید آیا نتیجه تحقیقات پلیس ،پس از بررسی های جدید منتشر می شود یاخیر؟

ترجمه احسان محرابی 

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *