“آژنگ نیوز”:پپسی در سال ۱۸۹۸در کارولینا پدید آمد.نوشیدنی (پپسی) حاصل اختراع کالب برادهم است. داروساز و صاحب داروخانه اهل New Bern واقع در کارولینای شمالی است.

یک داروساز جوان بنام کالب برادهم دست به انجام یک سری آزمایشها روی ترکیبی از آبمیوه ها، ادویه جات و شربت ها زد تا بتواند نوشیدنی جدیدی به مشتریان خود ارائه کند. در طی آزمایشاتی که انجام داد توانست نوشیدنی خلق کند که بعد ها در تمام جهان به نام pepsi cola شناخته شد.

کالب برادهم می دانست برای جلب مشتریان به داروخانه اش باید آنجا را به یک پاتق تبدیل کند. او این کار را با تولیدنوشیدنی مخصوص غیرالکلی خود جامه عمل پوشاند. اختراع او ترکیبی منحصر به فرد از عصاره مغز kola، وانیل و مقادیر اندکی از روغن ها بود که میان مشتریان وی محبوب شد و نوشیدنی براد نام گرفت . caleb او سپس تصمیم گرفت نام نوشیدنی خود را به pesi cola تغییر داده و نوشابه غیر الکی جدیدش را تبلیغ کند.این محصول با استقبال مردم روبرو شد و به این ترتیب فروش پپسی کولا افزایش یافت و او را به تاسیس یک کمپانی که بازاریابی نوشیدنی جدید را انجام برساند ،متقاعد نمود.

او شرکت خود را در سال ۱۹۰۲ در اطاق پشتی داروخانه اش با نام pepsi cola راه اندازی کرد و از دفتر حفظ کپی رایت ایالات متحده برای نشان تجاری خود درخواست مجوز کرد در ابتدا تهیه و فروش شربت را خودش انجام می داد. اما بزودی دریافت که در صورت بسته بندی بطری های پپسی امکان استفاده از  آن برای مردم در هر مکانی وجود خواهد داشت.

نام جدید نوشیدنی وی پپسی کولا از ۲ ماده اصلی تشکیل دهنده آن مغزهای COLA و PEPSI گرفته شد. اولین بار این لغت در ۲۸آگوست بکار رفت.

پپسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کالب برادهم در سال ۱۹۰۲ برای نشان تجاری به دفتر کپی رایت (ثبت) ایالات متحده جهت نام پپسی کولا درخواست داد.

عنوان تبلیغاتی “لذیذ و سالم” بعد ها و ظرف ۲دهه آتی به تناوب مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۲۰پپسی به شعار” پپسی کولا بنوشید. رضایت شما را تامین خواهد کرد” برای جلب مشتریان توسل جست.

در سال۱۹۴۰آگهی تجاری تاریخچه خود را اولین بار بصورت آوازی( موسیقی) تهیه کرد و در کل کشور منتشر ساخت ،آهنگ نیکل نیکل سر انجام بالاترین رکورد را به خود اختصاص داد و بعدها به ۵۵زبان ترجمه شد. لوگوی جدید و پیشرفته تر مطابق با موقعیت جدید طراحی شد.

در سال ۱۹۶۴ محصول جدید پپسی بنام پپسی رژیمی به تبلیغات پپسی معرفی شد.

در سال ۱۳۳۵ تولید نوشابه پپسی کولا در ابران آغاز گردید. محل این کارخانه واقع در خیابان آزادی امروزین و نرسیده به چهارراه بهبودی قرار داشت. پپسی در ایران هم کارش را با تبلیغ شروع کرد .زیرا خط تولید این نوشابه در کنار خیابان قرار داشت و یک شیشه فضای داخل کارخانه را با  مردم جدا می کرد. به این ترتیب مردم می توانستند شاهد پر شدن بطری های نوشابه ها باشند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *