یک زن ایتالیایی در یک قرعه کشی جمع آوری کمک های مالی که توسط خانه حراج کریستی در پاریس برگزار می شود ، نقاشی پیکاسو به ارزش 1 میلیون یورو (1.1 میلیون دلار)  را به دست آورد.

ابتکار عمل برگزاری این مراسم با عنوان: “1 پیکاسو با 100 یورو” توسط موسسه خیریه Aider Les Autres (کمک به دیگران) با مجوز موسسه پیکاسو برگزار می شود. بیش از 200،000 نفر با اهدای 100 یورو (110 دلار) هر کدام به رقابت های قرعه کشی وارد شدند و کلودیا بورگنو به عنوان برنده شناخته شد.

این نقاشی روغنی که  در سال 1921 ترسیم شده  و با نام  “زندگی ادامه دارد” شناخته می شود، قبل از این قرعه‌کشی ،در یک مجموعه خصوصی در فرانسه بوده است.ویژگی دیگر نقاشی آن است که  گوشه بالا سمت چپ آن توسط هنرمند امضا شده است.

این کمکهای مالی توسط سازمان های غیر دولتی CARE International برای ساخت و ترمیم  چاه های آب ،فراهم کردن  امکانات شستشو وساخت  توالت در روستاها و مدارس کامرون ، ماداگاسکار و مراکش استفاده می شود.بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته این پروژه برای پنج سال به طول می انجامد و امید است به بهبود زندگی 200000 نفر که در این مناطق زندگی می کنند.،منجر شود.

image 162 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پری کوچین ، مجری تلویزیون فرانسه در مورد این ایده گفت: “افراد زیادی در سراسر دنیا به کمک نیاز دارند. ما می خواستیم کاری متفاوت انجام دهیم تا افراد زیادی بتوانند در اقدامات خیرخواهانه شرکت کنند.”

این اقدام  مبتکرانه  در سال 2013 آغاز شد ، در آن زمان ، یک نقاشی 1 میلیون دلاری پیکاسو با نام “L’Homme au Gibus” (مردی با کلاه اپرا) برای نجات یک شهر باستانی فنیقی در لبنان ،حراج شد.

تمام درآمد حاصل از این قرعه کشی به بودجه دو پروژه هنری و فرهنگی در میراث جهانی یونسکو رسیده است. قرار است یک قرعه کشی دیگر سال آینده برگزار شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *