پنجاه و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی (CES) که به ارائه تازه‌ترین ابتکارات در زمینه دنیای فناوری و محصولات عرصه الکترونیک اختصاص دارد، از روز ۷ ژانویه در لاس‌وگاس آمریکا آغاز به کار کرده است.

هوش مصنوعی، اینترنت پرسرعت 5G، رباتیک و واقعیت مجازی از جمله بخش‌هایی هستند که توجه ها را در نمایشگاه امسال به خود جلب کرده‌اند.

در نمایشگاه امسال ابزار‌های ویژه کنترل سلامت بدن، که به نام ابزارهای پوشیدنی معروف هستند، بخش قابل توجهی از بازار محصولات را به خود اختصاص داده‌اند.

image 61 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این فناوری‌های نو به شکل مچ‌بند، بازوبند یا ساق‌بند به بدن متصل می‌شوند و با جمع‌آوری داده‌ها به فرد کمک می‌کنند تا از آخرین وضع سلامت خود از قبیل شمار ضربان قلب، میزان تعرق و دیگر شاخص‌ها آگاه شود.

همچنین با محوریت قرار گرفتن بحث‌های مرتبط با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی، محصولات الکترونیکی سازگار با محیط زیست موسوم به فناوری‌های سبز نیز مخاطبان را به سوی خود جذب کرده‌اند.

برای مثال یک شرکت نوپای آلمانی سامانه‌ای را ساخته است که با ترکیب هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره‌ای اجازه نظارت بر جنگل‌ها و میزان فضای سبز شهری را می‌دهد و مسئولان می‌توانند از آن برای کنترل دمای هوا و آلودگی شهری کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *