“آژنگ نیوز”:خانم ژاله علو  در سال ۱۳۴۹ درزمینه سینما رادیو و دوبله فعالیت می‌کردند قرار بود در این زمان در یک برنامه رادیویی شرکت کنند و از فعالیت‌های هنری خودش بگوید وی در این گفتگو نکات جالبی را مطرح کرد

در چه سالی فعالیت هنری خود را شروع کردید؟

 سال ۱۳۲۸ دکتر نامدار از من  برای بازی در نمایش ماری – مادلن دعوت کرد در این نمایش  من نقش یک دختر مجسمه ساز را داشتم

 اولین فیلم سینمایی تان چه بود؟

 فیلم افسونگر  اولین فیلمی بود که درآن رل اول فیلم را داشتم و با ناصر ملک مطیعی همبازی بودم. قبل از آن من ۶ سال فعالیت عادی داشتم نام چند تا از نمایشنامه هایم عبارتند از سایه حرم ،شاه صفی  وآغا محمد خان.

 در چه سالی به رادیو آمدید؟

 اولین بار در ۱۵ سال قبل با نصرت الله محتشم به رادیو رفتم آن موقع زن و شوهر بود یم و در داستان شب بازی می کردیم

 شغل فعلی شما در رادیو چیست؟

 هنرپیشه و  کارگردان بعضی از نمایشنامه ها نیز هستم ،از  جمله داستان و نمایشنامه بعد از ظهر جمعه .در مجموع دو سال است که کارگردانی بعضی از برنامه‌ها را به عهده دارم.

 غیر از کار فیلم وکار رادیو چه فعالیت دیگر هنری دارید؟

 مدیر دوبلاژ هستم   این اواخر دوبله فیلم های والت دیسنی به عهده من بوده است.

 تاکنون به جای کدام یک از ستارگان خارجی حرف زده اید؟

 سابقه که صدایی رسا ترداشتنم به جای سوفیا ،اوا گاردنر، سوزان هیوارد و ایران ساسون صحبت می‌کردم در یکی دو سال اخیر دیگر به جای ستاره ای صحبت نمی کنم.

image 61 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 در فیلم‌های فارسی چه نقشی داشته اید؟ 

 در چند فیلم نقش مادر را به عهده داشتم. من نمایشنامه‌های ایرانی را بیشتر دوست دارم. به دلیل آنکه با روحیه ما بیشتر سازگار است و مردم بیشتر می‌پسندند. به تجربه ثابت شده که وقتی یک داستان شب ایرانی پخش می شود خریدارش بیشتر است. ولی  چون دستگاه رادیو میخواهد شنوندگان با ادبیات و زندگی مردم دنیا آشنا شوند به این جهت از داستان های خارجی استفاده می‌شود. به تازگی نیزدر نمایشنامه جدیدی حضور داشتم که در روز جمعه ساعت ۲۲ از برنامه تلویزیون ملی ایران پخش خواهد شد.

image 62 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 این اثرنوشته ژرژ فیدو است و آن  را پری صابری به فارسی ترجمه کرده است و فخری خروش هنرپیشه خوب تئاتر که در این زمینه کارهای درخشانی ارائه کرده و آن را برای تلویزیون کارگردانی کرده است. هنرپیشگانی چون محمد علی کشاورز، سعید نیک پور ، سعید پورصمیمی، محمد مطیع و فخری خروش شرکت دارند .این نمایش دارای یک داستان شیرین کمدی است و در اطراف زندگی یک وکیل و همسرش میگذرد این نمایشنامه ماجراهای سرگرم کننده به همراه دارد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *