برای احداث یک اتوبان بین تهران و چالوس در مهرماه ۱۳۵۶ سه طرح تهیه شد. مطالعات لازم پیرامون دو طرح از طرح مذکور انجام شده و بررسی یک طرح دیگر ادامه  داشت.

قرار بود یکی از این سه طرح پس از تصویب به مرحله اجرا گذاشته شود و ساختمان راه مورد بحث در برنامه ششم شروع گردد .هزینه احداث این راه با دریافت حق ورودی به آن پس از آنکه افتتاح میشد، تامین میگردید. هزینه احداث هر یک از سه اتوبان پیشنهاد شده بیش از شش و نیم میلیارد تومان برآورد شد.

image 119 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به علاوه عنوان گردید که مدت ساختمان و راهسازی این اتوبان کمتر از ۵ سال نخواهد بود . مسئولین وقت اعلام کرده بودند که :مطالعات مربوط به تهیه پروژه ایجاد اتوبان تهران -چالوس چند سال قبل  از آن به مهندسین مشاور داده شد و تاسال ۱۳۵۶  برای انجام این کارها اعتبارات نیز در بودجه تامین شده است .برای ادامه این مطالعات و در صورت لزوم شروع ساختمان اتوبان تهران چالوس در بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور نیز اعتباراتی درنظر گرفته خواهد شد .طول اتوبان تهران چالوس بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر پیش‌بینی شده که از مسافت فعلی تهران چالوس حداقل ۷۰ کیلومتر کمتر خواهد بود.

image 120 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کاهش مسافت تهران چالوس در نتیجه حفر تونل های  این مسیر می باشد. زیرا را در یکی از طرح ها طول یک تونل حدود ۱۰ کیلومتر است .

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *