آژنگ نیوز”: نیم میلیون بالکن آلمانی در حال حاضر دارای پنل های خورشیدی هستند محبوبیت این نیروگاه های خورشیدی خانگی در این کشور اروپایی کم نشده است .

ازتقریباً یک سال پیش، بسیاری از ساکنان شهر آلمان را خود را درگیر نصب پنل های خورشیدی در بالکن شان کردند. طی یک دوره نسبتاً کوتاه، تعداد چنین خانوارهایی بیش از دو برابر شده است تا از نقطه عطف نیم میلیونی عبور کند. افزایش محبوبیت پنلها  احتمالاً به لطف سیاست جدید بسته  خورشیدی آلمان است که در آگوست ۲۰۲۳ تصویب شد و در ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شد. مقررات جدید چندین مانع بوروکراتیک را برطرف کرد که نصب پنلهای خورشیدی را در بالکن دست و پا گیر کرده بود. پانل ها در واقع، با توجه به اینکه در آوریل ۲۰۲۴تعداد خانوارها به ۴۰۰هزارنفر رسید – به نظر می رسد که نرخ نصب واحدهای پنل خورشیدی بالکن در حال افزایش است – البته این کمتر از دو ماه پیش بود

بالکن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسته خورشیدی در آلمان این را برای هر کسی ساده می کند که ملحق شود و شروع به تولید انرژی مشتق شده از خورشید برای خانه خود کند. و نه تنها برای مالکان این راه باز است بلکه  مستاجران نیز می توانند تصمیم بگیرند که این کار را انجام دهند. طبیعتاً دومی قبل از اقدام باید ابتدا از اولی اجازه بگیرد، با این حال، طبق مقررات، گزینه های زیادی برای رد چنین درخواست هایی به مالکان داده نشده است. داوطلبان می توانند پنل های خورشیدی را خودشان نصب کنند، اما ابتدا باید «نیروگاه برق بالکن» خود را در یک پایگاه داده دولتی ثبت کنند. کیت پنل خورشیدی بسته به تقاضا می تواند بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو قیمت داشته باشد و طول عمر آن ۲۵ سال است. بر اساس ارقام Verivox، پنل های خورشیدی به طور متوسط ​​سالانه ۲۲۸ یورو برای خانواده ها صرفه جویی می کنند. با این حال، یک نیروگاه بالکن ممکن است راه حل بهینه ای برای همه نباشد، به خصوص در مناطق کمتر آفتابی آلمان. از طرف دیگر، مالکان و مستاجران می توانند برای یارانه درخواست دهند، مانند یارانه ۵۰۰ یورویی Business SolarPLUS از سنای برلین، که هزینه نصب را کاملا پوشش می دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *