“آژنگ نیوز”:فیلم پرفروش استیون اسپیلبرگ ای تی در چنین روزی در سال ۱۹۸۲ میلادی درسینماها اکران شد و به طور گسترده به عنوان یک فیلم کلاسیک سینمای آمریکا شناخته شد.این فیلم که برنده چهار جایزه اسکارشد، بسیار بیشتر از یک فیلم موفق علمی تخیلی خانوادگی است. مهمتر از همه این فیلم یک تمثیل ظریف است که از طریق آن می توان با سؤالات عمیق و اساسی در مورد همدلی، دوستی و تعلق دست و پنجه نرم کرد. چه می شد اگر بیگانه دوست داشتنی اسپیلبرگ واقعاً به انسان تر شدن ما کمک می کرد؟

ای تی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

داستان فیلم چنین است که الیوت تیلور ده ساله در حومه کالیفرنیا با یک موجود فرازمینی به نام E.T روبرو می شود که به طور تصادفی پس از جمع آوری نمونه های گیاهی روی زمین رها می شود. او با الیوت کنجکاو و دلسوز دوست می شود و پیوندی ناگسستنی ایجاد می کند. همانطور که آنها چالش های مخفی نگه داشتن حضور E.T. را دنبال می کنند، الیوت به همراه گروه دوستانش ماموریتی را برای کمک به E.Tبرای بازگشت به خانه آغاز می کنند.

این فیلم به عنوان فیلم پایانی جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۲ به نمایش درآمد. این فیلم یک فیلم پرفروش بود و از جنگ ستارگان پیشی گرفت و در آن زمان به پردرآمدترین فیلم تبدیل شد – رکوردی که تنها در سال ۱۹۹۳ توسط پارک ژوراسیک اسپیلبرگ پشت سر گذاشته شد. این فیلم جوایز متعددی را از جوایز اسکار، جوایز فیلم آکادمی بریتانیا و جوایز گلدن گلوب دریافت کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *