“آژنگ نیوز”:قانون مدارا توسط پارلمان بریتانیا به در چنین روزی در سال ۱۶۸۹ میلادی تصویب رسید و آزادی عبادت را به ناسازگاران (یعنی پروتستان های مخالف مانند باپتیست ها و جماعت گرایان)اعطا کرد و به آنها اجازه استفاده از محل عبادت و معلمان و واعظان خود را داد.

تصویب قانون مدارا پایان یک مبارزه طولانی بین مشروطیت و مطلق گرایی بود. مشروطه خواهان استدلال می کردند که دولت، و حتی پادشاه آن، تابع قانون هستند. حکومت محدود بود زیرا حقوق و آداب و رسوم باستانی خاصی وجود داشت که باید رعایت می کرد. جالب اینجاست که این قانون اساسی هرگز نوشته نشد. در عوض، در طول زمان توسعه یافت. از سوی دیگر، مطلق گرایان استدلال می کردند که پادشاه دارای قدرت مطلق است. بنابراین، دولت مقید به قانون نیست، زیرا پادشاه ممکن است آنچه را که به نظر آنها بهترین است انجام دهد. مطلق گرایان گفتند که هیچ رسم یا سنت باستانی نباید سد راه یک حکومت نیرومند باشد.

انگلیس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کشمکش بین این دو اردوگاه برای دهه‌ها، اگر نگوییم قرن‌ها، قبل از دهه ۱۶۸۰ در جریان بود. هنگامی که شاه جیمز دوم، که از سلسله استوارت می‌آمد، به سلطنت رسید، پروتستان‌های بریتانیا نگران سرکوب، یا بدتر از آن، جنگ مذهبی بودند. با این حال، آنها امیدوار بودند که تا زمان مرگ پادشاه کاتولیک، اوضاع را کنار بگذارند. در گذشته، جیمز به طرز قابل توجهی بردبار بود. او به آزار و اذیت مذهبی مخالفان کاتولیک و پروتستان پایان داد. با این حال، او همچنین رابطه نزدیک با فرانسه، دشمن دیرینه بریتانیا را دنبال کرد. این، همراه با اقناع مذهبی او، خشم پارلمان را برانگیخت، که بسیاری از برنامه های او را با مانع مواجه کرد. در سال ۱۶۸۷، جیمز با ادعای دکترین مطلق گرایی، پارلمان را منحل کرد و سعی کرد مجلس جدیدی ایجاد کند که از هر حرکت او حمایت کند.در نهایت تصویب قانون مدار به منازعات پایان داد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *