“آژنگ نیوز”:شب مستند اجتماعی از سوی نشریه بخارا برگزار می شود.

هفتصد و چهلمین شب از شب‌های مجله بخارا با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند اختصاص یافته است به نمایش و نقد و بررسی فیلم «رادیو گرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی. در این مراسم که در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، پس از نمایش فیلم، نقد و بررسی این اثر با سخنرانی: فیروزه خسروانی، زیبا جلالی نائینی، نعمت‌الله فاضلی، مهرداد زاهدیان، مجید برزگر ، مرتضی احمد وند و علی دهباشی انجام می‌پذیرد.

شب مستند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

«رادیوگرافی یک خانواده» نگاهی به تاریخ غیررسمی یک خانواده و یک دوران است؛ نگاهی غیررسمی به انقلاب در دلِ خانه‌ای که هم‌زمان با انقلابی بیرون از خانه، درهایش به روی تحولات معاصر ایران گشوده شده است.

فیروزه خسرُوانی در تهران به دنیا آمد. بعد از دیپلم به ایتالیا رفت و تحصیلاتش را در آکادمی هنرهای زیبای میلان ادامه  داد. پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۳ به ایران بازگشت و دوره‌ی روزنامه‌نگاری را در مرکز رسانه‌ها گذراند. با مجلات و روزنامه‌های متعدد ایتالیایی نیز همکاری کرده. اولین مستندش را در سال ۲۰۰۴ در شهر بم پس از زلزله ساخت.

«رادیوگرافی یک خانواده» هشتمین ساخته‌ فیروزه خسروانی است. او پیش از این فیلم‌های «قطار زندگی»، «راف کات»، «هزار و یک ایران»، «سالن زیبایی»، «آرشیو مشرق‌زمین»، «حرفه: مستندساز» (فیلم گروهی) و «جشن تکلیف» را ساخته بود.

خانه هنرمندان ایران: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، بوستان خانه هنرمندان، تالار استاد جلیل شهناز

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *