“آژنگ نیوز”:ربات بی سر و به اندازه سگ برای گشت زنی در فرودگاه آلاسکا برای جلوگیری از برخورد پرندگان ساخته شد.این ربات که Aurora (شفق قطبی )نام دارد می تواند از صخره ها بالا برود، از پله ها بالا برود و حرکاتی شبیه به رقص انجام دهد در حالی که چراغ های سبزش نیز چشمک می زند. از این تاکتیک ها برای ترساندن حیات وحش استفاده می شود.

یک ربات بدون سر به اندازه یک لابرادور به عنوان کایوت استتار می شود تا از حضور پرندگان مهاجر و سایر حیات وحش در دومین فرودگاه بزرگ آلاسکا جلوگیری کند. اداره حمل و نقل و تسهیلات عمومی آلاسکا گفته که در فرودگاه فیربنکس مستقر خواهد شد تا “ایمنی و عملیات را افزایش دهد”. تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد ربات – به نام Aurora – در حال بالا رفتن از صخره ها، بالا رفتن از پله ها و انجام کاری شبیه به رقصیدن است در حالی که چراغ های سبزش چشمک می زند. از این مهارت‌های رقصیدن در فصل پرندگان مهاجر استفاده می‌شود، زمانی که شفق قطبی حرکات شکارچی را تقلید می‌کند تا پرندگان و دیگر حیات‌وحش‌ها را از استقرار در نزدیکی زمین‌های هواپیما دور نگه دارد.

ربات سگی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رایان مارلو، مدیر برنامه در بخش حمل و نقل، گفته: “تنها هدف از این کار این است که به عنوان یک شکارچی عمل کنیم و به ما این امکان را می دهد که بدون نیاز به استفاده از ابزارهای دیگر، این واکنش را در حیات وحش فراخوانی کنیم.” برنامه این است که شفق قطبی هر ساعت در یک منطقه بیرونی نزدیک باند فرودگاه گشت زنی کند تا از برخورد مضر بین هواپیماها و حیات وحش جلوگیری کند. با تعویض پنل‌های قابل تعویض می‌توان آن را به شکل یک کایوت یا روباه مبدل کرد.

تلاش‌های بازدارنده قبلی شامل رهاسازی خوک‌ها در دریاچه‌ای نزدیک فرودگاه آنکوریج در دهه ۱۹۹۰ توسط مقامات بود، با این امید که آنها تخم مرغ‌های آبزی را در نزدیکی مناطق فرود هواپیما بخورند. تبلیغات دوره آزمایشی در فیربنکس همچنین نشان می‌دهد که شفق قطبی تا چه حد در حیوانات بزرگ‌تر موثر است و می‌توان دید که گوزن‌ها و خرس‌ها چگونه به ربات واکنش نشان می‌دهند. بر اساس پایگاه داده اداره هوانوردی فدرال، سال گذشته ۹۲ حمله حیوانات در نزدیکی فرودگاه های سراسر آلاسکا از جمله ۱۰ مورد در فیربنکس رخ داد. بیشتر حملات منجر به آسیبی به هواپیما نشد، اما آقای مارلو گفت که برخوردها در موارد نادری که پرنده به داخل موتور مکیده می‌شود و ممکن است باعث سقوط شود، این حادثه می‌تواند گران و خطرناک باشد. یک فروند هواپیمای آواکس در سال ۱۹۹۵ بر اثر برخورد با گله غازها سقوط کرد و ۲۴ نفر در پایگاه هوایی المندورف در آنکوریج کشته شدند.

ترجمه از:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *