آژنگ نیوز”: کلئوپاترا به عنوان ملکه مصر در چنین روزی در سال ۴۷ قبل از میلادبرگزیده شد .کلئوپاترا هفتم تئا فیلوپاتور افسانه ای، به کمک دوست رومی خود ژولیوس سزار، در این روز در سال ۴۷ قبل از میلاد و پس از جنگ داخلی با برادرش بطلمیوس سیزدهم، به عنوان حاکم مصر (به همراه برادرش بطلمیوس چهاردهم) برگزیده شد.

کلئوپاترا هفتم یک نسل قبل از تولد مسیح ۲۱ سال بر مصر حکومت کرد. او یک بار پادشاهی خود را از دست داد. آن را دوباره به دست آورد؛ تقریباً دوباره آن را از دست داد.

کلیوپاترا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او ممکن است یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تاریخ باشد، اما ما نمی‌دانیم که کلئوپاترا واقعاً چه شکلی بوده است. فقط پرتره‌های سکه‌ای او – که در زمان حیاتش منتشر شده و احتمالاً آنها را تأیید کرده است – می‌توانند معتبر باشند. ما او را نیز به دلایل اشتباه به یاد می آوریم. یک حاکم توانا و با چشم روشن، او می دانست که چگونه یک ناوگان بسازد، یک شورش را سرکوب کند، یک ارز را کنترل کند. یکی از مورد اعتمادترین ژنرال های مارک آنتونی، زیرکی سیاسی او را تضمین کرد. حتی در زمانی که حاکمان زن کمیاب نبودند، کلئوپاترا برجسته بود، تنها زنی در جهان خود که به تنهایی حکومت می کرد. او به طور غیرقابل مقایسه ای ثروتمندتر از هر کس دیگری در مدیترانه بود. و او بیش از هر زن دیگری در زمان خود از اعتبار بیشتری برخوردار گردید.به گونه ای برخی از رقبایش ک خواستار ترور او شدند. کلئوپاترا از نسل طولانی حاکمان جابر و قدرتمند بود و سنت خانواده را حفظ کرد، اما برای زمان و مکان خود رفتار بسیار خوبی داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *