“آژنگ نیوز”:تنسی ویلیامز، نمایشنامه نویس آمریکایی، که نمایشنامه هایش دنیایی از سرخوردگی انسانی را نشان می دهد که در آن خشونت زمینه ساز فضایی از جنب و جوش های انسانی است، در چنین روزی در سال ۱۹۱۱ میلادی کلمبوس، می سی سی پی متولد شد.

در سال ۱۹۳۶، او در دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد و شروع به نوشتن نمایشنامه هایی کرد که توسط گروه های تئاتر محلی تولید می شد. در آن سال، او همچنین یک تولید از ارواح ایبسن را دید که به دلیل هیجان زیاد نتوانست از آن بگذرد. در سال ۱۹۳۷، خواهرش رز به زوال عقل پراکوکس (اسکیزوفرنی) تشخیص داده شد و تحت درمان با تشنج الکتریکی قرار گرفت.

تنسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شاید به دلیل همین تأثیر، نمایشنامه‌های ویلیامز مملو از قهرمان‌های زن از نظر روانی بی‌ثبات است، مانند «بلانش دوبوآس» در «تراموبی به نام هوس» و «کتی» در «ناگهان، تابستان گذشته». در همان سال ویلیامز برای تحصیل در رشته نمایشنامه نویسی به دانشگاه آیووا منتقل شد. او در سال ۱۹۳۷ فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، سال تولد خود را جعل کرد و نام تنسی را انتخاب کرد. او هنوز در تلاش بود تا به عنوان یک نمایشنامه نویس محبوبیت پیدا کند و به مشاغل پستی از جمله سرایداری در مزرعه مرغ در لاگونا بیچ مشغول بود.

وقتی ویلیامز به شهرت رسید.تماشاگران نیویورک می دانستند که نمایشنامه نویس بزرگی از راه رسیده است. تراموا به نام هوس برنده جایزه پولیتزر شد. نمایشنامه ترکیبی از احساسات، ملودرام و نمادگرایی غنایی (بازنمایی شاعرانه چیزهای مهم) است. یک نسخه سینمایی توسط الیا کازان کارگردانی شد و همکاری آنها بیش از یک دهه به طول انجامید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *