“آژنگ نیوز”:آتش سوزی در کارخانه پیراهن تریانگل در شهر نیویورک در چنین روزی در سال ۱۹۱۱ میلادی باعث کشته شدن ۱۴۶ نفر شد که باعث ایجاد قوانین ایمنی و بهداشت در محیط کار شد.

آتش سوزی – که احتمالاً توسط یک سیگار دور ریخته شده ایجاد شده است – در طبقه هشتم ساختمان، درست در شرق پارک میدان واشنگتن شروع شد.این آتش سوزی جنبش ملی را در ایالات متحده برای شرایط کاری ایمن‌تر تحت تأثیر قرار داد.

آتش سوزی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قانون کار، نیز مجموعه قوانین متنوعی است که در مواردی مانند استخدام، حقوق، شرایط کار، اتحادیه های کارگری و روابط صنعتی اعمال می شود. در جامع ترین معنای آن، این واژه شامل بیمه تامین اجتماعی و از کارافتادگی نیز می شود. بر خلاف قوانین قرارداد، جرم یا مالکیت، عناصر قانون کار تا حدودی کمتر از قواعد حاکم بر یک رابطه حقوقی خاص همگن هستند. قانون کار علاوه بر روابط قراردادی فردی که از موقعیت شغلی سنتی رشد می کند، به الزامات قانونی و روابط جمعی می پردازد که در جوامع تولید انبوه اهمیت فزاینده ای دارند،. آنها عبارتند ازروابط حقوقی بین منافع اقتصادی سازمان یافته و دولت، و حقوق مختلف. و تعهدات مربوط به برخی از انواع خدمات اجتماعی.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *