“آژنگ نیوز”:قانون تمبر در چنین روزی در سال ۱۷۶۵ میلادی ، تصویب شد. پارلمان بریتانیا قانون تمبر را تصویب کرد که بر روی کاغذهای چاپی مختلف در مستعمرات مالیات وضع می کرد. این قانون که بسیار نامحبوب بود، به ویژه در آمریکا بحث برانگیز بود.

قانون تمبر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پارلمان بریتانیا “قانون تمبر” را برای کمک به پرداخت هزینه سربازان بریتانیایی مستقر در مستعمرات در طول جنگ هفت ساله تصویب کرد. این قانون مستعمره‌نشینان را ملزم می‌کرد که بر روی اشکال مختلف کاغذ، اسناد و کارت‌های بازی مالیاتی را که با تمبر نشان داده می‌شد، بپردازند.

جرج گرنویل نخست وزیر بریتانیا از مستعمره نشینان می خواست هزینه استقرار نیروهای بریتانیایی در مرزهای آمریکای شمالی را پس از جنگ فرانسه و هند بپردازند. برای جمع آوری پول، قانون تمبر ۱۷۶۵ مالیات بر سالنامه ها، اسناد قانونی، روزنامه ها، کارت های بازی – در واقع، هر نوع سند کاغذی چاپ شده در مستعمرات – و حتی تاس ها وضع کرد. مستعمرات طبق قوانین ناوبری مالیات نسبتاً پایین امپراتوری می پرداختند و از مزایای شبکه های تجاری امپراتوری بهره مند می شدند، بنابراین بسیار رونق یافتند.

قنون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قانون جدید، که به دلیل تمبر رسمی تأیید کننده پرداخت مالیات نامگذاری شده است، سیاست چندین دهه بریتانیا را که گاهی اوقات نادیده گرفتن سلامت نامیده می شود، معکوس کرد، که به مستعمره نشینان اجازه می داد بدون دخالت زیاد بر خود حکومت کنند. همچنین زندگی روزمره تقریباً همه مستعمرات را تحت تأثیر قرار داد. طیف وسیعی از مردم، از بازرگانان ثروتمند گرفته تا صنعتگران عادی، با صدای بلند در برابر مالیات بدون نمایندگی به عنوان یک اصل باستانی قانون اساسی مقاومت کردند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *