“آژنگ نیوز”:زندان آلکاتراز بسته شد.این زندان فدرال ایالات متحده در جزیره آلکاتراز خلیج سانفرانسیسکو، که برخی از خطرناک ترین زندانیان غیرنظامی از جمله آل کاپون و رابرت استرود، “مرد پرنده آلکاتراز” را در آن نگهداری می کرد، در چنین روزی درسال ۱۹۶۳ تعطیل شد.

آلکاتراز، که در ابتدا به عنوان یک استحکامات دفاعی دریایی در نظر گرفته شده بود، در سال ۱۸۶۱ به عنوان محل اقامت مجرمان نظامی تعیین شد و مجموعه متنوعی از زندانیان را در سال های اولیه خود در خود جای داد. اینها شامل ۱۹ سرخپوست هوپی از قلمرو آریزونا بودند که به طور منفعلانه در برابر تلاش های دولت برای جذب آنها مقاومت کردند و سربازان آمریکایی که در جنگ فیلیپین-آمریکایی می جنگیدند که در سال ۱۹۰۰ به آرمان فیلیپینی پیوسته بودند.

الکاتراز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۰۷ این جزیره به عنوان شاخه اقیانوس آرام ایالات متحده تعیین شد. زندان نظامی و ساختمان مدرن زندان چهار سال بعد تکمیل شد. در سال ۱۹۳۳، ارتش ایالات متحده کنترل زندان را به وزارت دادگستری غیرنظامی واگذار کرد و از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۶۳، آلکاتراز به عنوان زندان فدرال برای برخی از خطرناک ترین محکومان در سیستم ندامتگاهی آمریکا خدمت کرد.

در سال ۱۹۴۶، حدود نیمی از زندانیان در تلاشی برای فرار شرکت کردند که خشونت در آن بی سابقه بود. این حادثه ۴۸ ساعته که بعداً «نبرد آلکاتراز» نام گرفت، زمانی آغاز شد که زندانیان بر نگهبانان خود غلبه کردند و اسلحه گرم و کلیدهای سلول را به دست آوردند.

الکاتراز۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زندانیان که از یک در قفل شده ناامید شده بودند، به سوی نگهبانان باقیمانده تیراندازی کردند و نظم تنها زمانی برقرار شد که تفنگداران دریایی ایالات متحده در زیر بارش نارنجک و شلیک مسلسلها به بلوک فراریان حمله کردند. در این درگیری دو نگهبان و سه فراری کشته شدند و بیش از ده ها نگهبان زخمی شدند. چند زندانی موفق به فرار از جزیره شدند. ناشناخته است که آیا آنها از جریان های خلیج جان سالم به در برده اند یا خیر؟

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *