“آژنگ نیوز”:هنریک ایبسن، نمایشنامه نویس، که نظم جدیدی از تحلیل اخلاقی را به صحنه اروپا معرفی کرد که در برابر پس زمینه شدیدا واقع گرایانه طبقه متوسط قرار گرفته بود، در چنین روزی در سال ۱۸۲۸ میلادی در اسکین، نروژ به دنیا آمد.

در اواخر قرن نوزدهم، هنریک ایبسن، نمایشنامه نویس، قواعد درام را کاملاً با رئالیسمی بازنویسی کرد که هنوز هم در تئاترهای امروزی می بینیم. او صحنه اروپا را از آنچه که تبدیل شده بود – بازیچه و حواس پرتی برای سر نرفتن حوصله‌ها – دور کرد و نظم جدیدی از تحلیل اخلاقی را معرفی کرد.

نمایشنامه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایبسن بدون بهره گیری از چهره‌های افسانه‌ای و ایده‌های دور از ذهن ، مخاطبان خود را به خانه‌های معمولی مردم آورد، جایی که بورژواها اسرار خود را که به دقت محافظت می‌شدند، نگه می‌داشتند.

او سپس تعارضات ناشی از فرضیات چالش برانگیز و رویارویی های مستقیم را در برابر یک پس زمینه بسیار واقع گرایانه طبقه متوسط قرار داد و آنها را با گفت و گوی نافذ و توجه دقیق به جزئیات توسعه داد. به همین دلیل او جایگاه خود را در تاریخ به دست آورده است. در کنار ویلیام شکسپیر ایبسن بدون شک بزرگترین نمایشنامه نویس جهان است. بنابراین طبیعتاً اتحادیه بین المللی نجوم سیاره ای را به نام او نامگذاری کرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *