“ آژنگ نیوز”:بزرگداشت ماه رمضان در آلمان بدین صورت است که در شهرفرانکفورت تزیینات چراغ های رمضانی را در خیابان های خود نصب می کند این اولین بار است که این شهر آلمانی از ساکنان مسلمان خود به این شکل تجلیل می کند با وجود اینکه روز بهار نزدیک است، خیابان مرکزی عابر پیاده فرانکفورت در شب با نورهای شاد و تزئیناتی شبیه به آنچه که در ماه دسامبر به دیدن آن عادت دارد، می درخشد. اما به جای «کریسمس مبارک»، این بار پیامی روی آنها نوشته شده است «رمضان مبارک» و بزرگ‌ترین تعطیلات در تقویم اسلامی، که امسال در ماه مارس است، گرامی داشته می‌شود.

thumb 1920x1080 happy ramadan - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اولین بار است که این شهر آلمانی چنین ابتکاری را اجرا می کند و هدف مقامات محلی مراقبت از امور ساکنان مسلمان آن است. هلیمه ارسلانر، رئیس شورای شهر فرانکفورت گفت: ماه رمضان زمانی است که مردم در مورد آنچه واقعاً در زندگی مهم است فکر می کنند: داشتن چیزی برای خوردن، سقفی بالای سر و آرامش و آسایش با خانواده، دوستان و همسایگان. من مهاجر هستم. ۱۵ درصد از جمعیت فرانکفورت مسلمان هستند مسلمانان در این شهر آلمانی که به عنوان قطب مالی قاره اروپا شناخته می شود، اقلیت حاشیه ای نیستند و در واقع حدود ۱۵ درصد از کل جمعیت آنجا را تشکیل می دهند.

به طور کلی، این شهر که به آن مینهتن نیز گفته می شود، یک شهرداری واقعاً چند فرهنگی است. تزئینات، که در شب روشن می شوند، دارای هلال ماه، ستاره ها و فانوس ها، همراه با تابلوهایی مبنی بر تبریک رمضان هستند. آنها را می توان در Grosse Bockenheimer Strasse – به دلیل رستوران های فراوان در آن، و یادر اصطلاح عامیانه به عنوان Fressgass (کوچه غذا) مشاهده کرد. به طور کلی، بر اساس آخرین آمار، حدود ۶.۶ درصد از جمعیت آلمان مسلمان هستند، یعنی بیش از پنج میلیون نفر.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *