“آژنگ نیوز”:چرخه هفت ساله زندگی بسیار مهم است زیرا در دوره های هفت ساله، افرادتغییر می کنند .این نظریه ای جدید است که از سوی کارشناسان ارایه شده است. بسیاری از ما این نکته علمی قدیمی را شنیده ایم که می گوید هر سلول بدن در طی یک دوره هفت ساله تغییر می کند، اما در واقع این تنها سلول های بدن نیستند که هر هفت سال تغییر می کنند. این تغییر شامل شخصیت نیز می شود. هفت سال اول زندگی به عنوان پایه ای در نظر گرفته می شود که سازه بعدی بر روی آن ساخته می شود. از لحظه ای که به دنیا می آیید، با پاسخ به آنچه تجربه می کنید، یاد می گیرید. علاوه بر آنچه از والدینتان به ارث رسیده‌، فرهنگی که در آن متولد شده‌اید، مجموعه‌ای از پاسخ‌های رفتاری آماده است که بعداً در زندگی مسئول ایجاد هوش، خلاقیت و شخصیت شما هستند. ما به عنوان انسان نمی‌توانیم بدون دستیابی به ابزارهای فکری، مانند زبان، مفاهیم یا ایده‌ها، توانایی تفکر داشته باشیم.

در طول هفت سال اول، ما از طریق این فرآیند باورنکردنی یادگیری که شامل رفتار حرکتی، گفتار و روابط با خود و محیطمان می‌شود، می‌گذریم. پس از اولین چرخه هفت ساله، فرد آماده است تا خود را به عنوان فردی کشف کند که قادر است دنیای درونی خود را بسازد که او را به بلوغ برساند. در چرخه سوم، فرد کاملا هوشیار می شود و دامنه عاطفی او در همه جهات گسترش می یابد. او درجاتی از استقلال را با احساس مسئولیت اجتماعی و فردی می آموزد. این دوره برای اکثر ما به عنوان یک دوره آسیب زا از زندگی تلقی می شود. همچنین احتمالاً زمان بسیاری از رویاهای فراموش نشدنی است. این دوره برای فرد بسیار مهم است که جنبه‌های لازم رشد را پوشش دهد و اگر این اتفاق نیفتد، هم روان‌شناسی و هم قانون تشخیص می‌دهند که فرد ممکن است بعداً در زندگی دچار بلوغ نشود.

تغییر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چرخه چهارم فرآیند بزرگ شدن و پالایش برای آمادگی ذهنی و عاطفی برای ورود به بزرگسالی است. دوره ای است که فرد شروع به ساختن پایه های شغلی و روابط صمیمی خود می کند. چرخه پنجم چرخه ای است که در آن فرآیند خلاق ذهن فعال ترین می شود. جالب است بدانید که علم فیزیکی شواهدی از این امر را در این واقعیت می یابد که مراکز ارتباطی مغز در حدود ۳۵ سالگی به اوج کارایی خود می رسند. قابل توجه است که به نظر می رسد محققان و مخترعان بزرگترین پیشرفت های خود را در این سال ها داشته اند. چرخه ششم دوره ای است که فرد تمایل دارد هر آنچه را که در زندگی به دست آورده است را با دیگران به اشتراک بگذارد.

چرخه هفتم دوره ایجاد تغییرات اساسی در زندگی فرد است. اغلب ناآرامی های شدیدی وجود دارد که می تواند به میل به ایجاد نشانی در زندگی مرتبط باشد، در صورتی که قبلاً به آن دست نیافته اید. همچنین قابل توجه است که بسیاری از طلاق ها و جهت گیری های جدید در زندگی در این دوره ظاهر می شوند. چرخه هشتم دوره آرامش درونی و پذیرش آنچه فرد در سالهای گذشته به دست آورده است . در چرخه های بعدی، ما پذیرش و درک عمیق تری از افراد زندگی خود داریم و از تفاوت های بین خود و دوستانمان قدردانی می کنیم. ما همچنین به خوبی به جای بدی افراد نگاه می کنیم. در نهایت، صرف نظر از اینکه در چه چرخه ای از زندگی هستید، تمام تلاش خود را برای مقابله با مشکلات و نقاط ضعف اطراف خود انجام دهید تا قبل از اینکه در آینده پشیمان شوید، به اهداف خود برسید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *