“آژنگ نیوز”:کشف دریاچه باستانی در مریخ بر اساس داده های مریخ نوردو بررسی رسوبات دریاچه باستانی در سیاره سرخ تایید شده است.بر اساس مطالعه‌ای که روز جمعه منتشر شد، مریخ‌نورد Perseverance ناسا داده‌هایی را جمع‌آوری کرده است که وجود رسوبات دریاچه‌ای باستانی را که توسط آب ته نشین شده است، تاییدکرده است.

مریخ 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یافته‌های مشاهدات راداری دقیق زمینی که توسط این مریخ‌نورد روباتیک انجام شده است، تصاویر مداری قبلی و سایر داده‌ها را ثابت می‌کند .این مدارک، دانشمندان را به این نظریه سوق می‌دهد که بخش‌هایی از مریخ زمانی در آب پوشانده شده بوده و ممکن است مریخ حیات میکروبی داشته باشد.

دیوید پیج، دانشمند سیاره‌شناسی UCLA، نویسنده اول، گفت که صداهای ابزار رادار RIMFAX مریخ نورد به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا به زیر زمین نگاه کنند تا نمای مقطعی از لایه‌های سنگی به عمق(۲۰ متر) را ببینند،این یافته‌ها آنچه را که مطالعات قبلی مدت‌ها پیشنهاد می‌کردند، تقویت کرد – اینکه مریخ سرد، خشک و بی‌جان زمانی گرم، مرطوب و شاید قابل سکونت بود.

این تحقیق که توسط تیم هایی از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) و دانشگاه اسلو رهبری می شود، در مجله Science Advances منتشر شد.

گروه گزارش

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *