“آژنگ نیوز”:انیمیشن صد و یک سگ خالدار برای اولین بار در چنین روزی در سال ۱۹۶۱ میلادی در ایالات متحده اکران شد .این کارتون به ویژه برای شخصیت شرور کرولا دی ویل، به یک کارتون کلاسیک دیزنی تبدیل شد.

فیلم به کارگردانی ولفگانگ رایترمن، همیلتون لوسکه، کلاید جرونیمی. بر اساس کتاب دودی اسمیت ساخته شد.

این فیلم با هزینه ۴ میلیون دلاری، در زمان اکران اولیه‌اش و در انتشار مجدد آن در سال‌های ۱۹۶۹، ۱۹۷۹، ۱۹۸۵ و ۱۹۹۱، کار خارق‌العاده‌ای انجام داد. در سال ۱۹۹۲ به صورت ویدیویی منتشر شد. این اولین فیلمی بود که تنها از فرآیند زیراکس برای انتقال انیماتورها استفاده کرد. قبل از آن، هر یک از نقاشی های انیماتورها باید با جوهر روی یک سلول ردیابی می شد. روند جدید سرعت تولید را بسیار افزایش داد، به خصوص در فیلمی که تعداد زیادی سگ داشت، نه فقط سگ، بلکه سگ های خالدار. جوهر زدن هر یک از سلول ها به طرز وحشتناکی زمان بر بود. صداپیشگان عبارتند از: راد تیلور (پنگو)، بتی لو گرسون (کرولا د ویل)، لیزا دیویس (آنیتا)، بن رایت (راجر) و کیت بائر (پردیتا).

صدو یک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اکنون بیش از ۶۰ سال از اولین نمایش صد و یک سگ خالداردر ژانویه ۱۹۶۱می گذرد، و در حالی که این انیمیشن یک انیمیشن اساسی دیزنی است، همچنین نشان دهنده تفاوت بسیار زیاد این فیلم از انیمیشن هایی است که والت در دهه های ۱۹۳۰، ۴۰ و ۵۰ تولید کرد. از بسیاری جهات، شباهت کمی به هر چیزی که قبل یا بعد از آن آمده است دارد. با توجه به ماهیت فیلم های قبلی دیزنی، پرداختن به یک داستان معاصر منحصر به فرد و پیشگامانه بود. آندریاس دژا، افسانه دیزنی می‌گوید: «فیلم صد و یک سگ خالدار دیزنی که در زمان ما اتفاق می‌افتد، چیزی کاملاً جدید بود. و یک واقع گرایی که داستان معاصر به ارمغان می آورد، از جمله فقدان کامل جادو در این انیمیشن وجود دارد. هیچ کس قدرت خاصی ندارد. کرولا فقط بد است.” بعلاوه، صد و یک سگ خالدار ظاهر و احساس جدیدی به انیمیشن دیزنی آورد – چیزی که والت کاملاً از آن راضی نبود – که ظاهر انیمیشن های دیزنی را برای دهه های آینده تغییر می دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *