آژنگ نیوز”: جستجوی طلا در چنین روزی در سال ۱۸۴۸ میلادی آغاز شد.نجار، جیمز ویلسون مارشال، تکه‌های طلا را در رودخانه آمریکایی کالیفرنیا در نزدیکی محل کارخانه چوب‌بری که برای جان ساتر می‌ساخت، پیدا کرد، و در نتیجه موج طلا به راه افتاد.

در صبح روز ۲۴ژانویه ۱۸۴۸، مارشال در حالی که بررسی می‌کرد دنباله آسیاب از گل و لای و زباله پاک شده است، از میان آب شفاف زیرین به پایین نگاه کرد و متوجه چند لکه براق در بستر کانال شد. همانطور که بعداً توسط مارشال نقل شد: «یک یا دو قطعه را برداشتم و با دقت آنها را بررسی کردم. و با داشتن اطلاعات کلی در مورد مواد معدنی، نمی توانم بیش از دو مورد را به یاد بیاورم که به هیچ وجه شبیه این هستند، آهن، بسیار درخشان و شکننده. و طلایی، درخشان و در عین حال شکل پذیر.

طلا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سپس آن را بین دو سنگ امتحان کردم، و متوجه شدم که می توان آن را به شکل دیگری درآورد، اما شکسته نشد. سپس چهار یا پنج قطعه جمع کردم و با قطعاتی که در دست داشتم به سراغ آقای اسکات رفتم (که روی نیمکت نجار کار می کرد و چرخ آسیاب را درست می کرد) و گفتم: “پیداش کردم.” اسکات پرسید“چیه؟” . جواب دادم: طلا. اسکات پاسخ داد: “اوه! نه، این نمی تواند باشد.” گفتم: “می دانم که چیز دیگری نیست.”

پس از اینکه اعضای خدمه مارشال آزمایشاتی را بر روی فلز انجام دادند – آن را در صابون لیمو جوشانده و چکش زدند تا چکش خواری آن را آزمایش کنند، طلا بودن این فلز را تایید کرد. مارشال که هنوز در فکر تکمیل کارگاه چوب بری بود، به خدمه خود اجازه داد تا در اوقات فراغت خود به جستجوی طلا بپردازند. زمانی که مارشال به قلعه ساتر بازگشت، چهار روز بعد، جنگ به پایان رسیده بود و کالیفرنیا در آستانه تبدیل شدن به مالکیت آمریکا بود. مارشال کشف خود را با ساتر در میان گذاشت، او آزمایش‌های بیشتری را روی طلا انجام داد و به مارشال گفت که “با بهترین کیفیت، حداقل ۲۳ قیراط [۹۶٪ خالص] است”. ساتر همه کارمندان خود را به مخفی کاری سوگند یاد کرد.اما بالاخره راز کشف طلا فاش شد و جویندگان طلا به منطقه سرازیر شدند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *