آژنگ نیوز”: اعتصاب سراسری در سیستم پستی بریتانیادر چنین روزی در سال ۱۹۷۱ میلادی آغاز شد.اولین اعتصاب کامل ملی در تاریخ اداره پست بریتانیا از چهارشنبه ۲۰ ژانویه تا یکشنبه ۷ مارس ۱۹۷۱ ادامه داشت. این اعتصاب در شرایطی که تورم فزاینده و بدتر شدن روابط صنعتی در دهه قبل، بوجود آمده بودِهم در اداره پست و هم در برخی دیگر از موسسات انجام گرفت.شد.وقتی پیشنهاد حقوق از طرف هیئت مدیره پست توسط مجری اتحادیه کارکنان پست رد شد. یک اعتصاب “همه جانبه” در نیمه شب درخواست شد.

اعتصاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دولت اعلام کرد که انحصار اداره پست در حمل نامه تا مدت اعتصاب به حالت تعلیق در خواهد آمد. صدها پست خصوصی در سراسر کشور راه اندازی شد. برخی از اینها البته “موقتی” بودند، اما بسیاری از آنها با کارایی عمل می کردند و مقادیر قابل توجهی محموله پست را حمل می کردند، اگرچه معمولاً با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ معمولی درجه یک. تعدادی از این پست‌ها در «انجمن خدمات پستی» پیوند خوردند که برای ارسال نامه‌ها از پستی به پست دیگر در سراسر کشور و همچنین به مقاصد خارج از کشور ارائه می‌شد.

اعتصاب۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از جایگزین های موجود نیز استفاده قابل توجهی شد و البته نیروهای مسلح نیز تمهیدات پستی خاص خود را داشتند. اعتصاب هفت هفته به طول انجامید زیرا اتحادیه و اداره پست نتوانستند به توافق برسند. در نهایت، در مواجهه با وضعیت مالی به سرعت رو به وخامت، اجرایی اتحادیه یک تحقیق عمومی را به عنوان یک طرح صلح به وزیر استخدام رابرت کار پیشنهاد کرد. رای گیری اکثریت را برای پایان دادن به اعتصاب به دست آورد و به پستچی ها گفته شد که در ساعت ۹صبح دوشنبه ۸مارس به کار خود بازگردند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *