“آژنگ نیوز”:محل تدریس ارسطودریونان،در چنین روزی در سال ۱۹۹۶میلادی کشف شد.در این روز باستان شناسان یونانی اعلام کردند که یک محوطه باستانی در آتن کشف کرده اند که احتمالاً لیسیوم ارسطو بوده است.لیسیوم ارسطو در آتن، یا به عبارت دقیق تر، سالن آموزشی لیسیوم، در مرکز آتن، کشف شد. بر اساس روایت های باستانی، لیسیوم ارسطو حومه ای سبز و آرام در خارج از دروازه دیوهاروس در نزدیکی سواحل رودخانه للیوس بود.

تدریس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدین ترتیب باستان شناسان یونانی معتقدند که لیسیوم باستانی را پیدا کرده اند، مدرسه ای که ارسطو فیلسوف و دیگر ذهن های بزرگ کلاسیک در آن به جوانان آتنی آموزش می دادند. کاوش‌ها یافته‌هایی را نشان داد که به گفته باستان‌شناسان، این منطقه را با لیسیوم شهر آتن شناسایی می‌کنند. گزارش‌های اولیه قویاً نشان می‌داد که یکی از مدارس باستانی بزرگ آتن در زیر یک پارکینگ خاکی وسیع در نزدیکی قلب پایتخت، در حدود ۲ کیلومتری آکروپولیس قرار داشته است. دکتر یانیس تزداکیس، مدیر آثار باستانی این وزارتخانه، گفته بود: “این یکی از جالب ترین یافته های سال های اخیر است.” «اینجا محل مکتب مشاء ارسطو است که سقراط نیز در آنجا رفت و آمد داشت.

بیشتر آثار شناخته شده ارسطو ارسطو فیلسوف یونانی در طول دوازده سال ریاست او در لیسیوم در آتن، یونان تولید شده است. با ادامه و گسترش سنت آکادمی افلاطون، جایی که خود ارسطو در آن تحصیل کرده بود، لیسیوم نمونه اولیه مدارس و کتابخانه ها را در سراسر منطقه تحت نفوذ یونان-رومی تشکیل داد. اگرچه بسیاری از نوشته‌های ارسطو از بین رفت، برخی از آنها، از جمله آنهایی که احتمالاً به عنوان یادداشت‌های سخنرانی برای سخنرانی‌های او در لیسیوم آغاز شده بودند، برای بیش از بیست و سیصد سال حفظ شدند و در توسعه علوم، فلسفه و منطق غرب نقش اساسی داشتند

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *