“آژنگ نیوز”:قرص مسکن دیجیتالی !برای انسانهای غرق در فضای مجازی تدارک دیده شده است که در تصویر زیر میتوان آن را مشاهده کرد.دنیای امروز بدون شک دیجیتال است. دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم به دلیل فناوری های جدید، مانند دوقلوهای دیجیتال، هوش مصنوعی و سیستم های GPS کاملاً تغییر کرده است. حتی اگر در آن سوی کره زمین هستید، فناوری مدرن برقراری ارتباط با خانواده و دوستان و کار از راه دور را آسان می کند. علاوه بر کلمات، موسیقی و ویدیو می‌توانید رسانه‌های مختلف را مبادله کنید. نرم افزارها، برنامه ها و وب سایت ها همگی برای کمک به کاربران در تعاملات اجتماعی ایجاد شده اند. یکی از مزایای زندگی در دنیای مجازی این است که می‌توانیم فوراً با تعداد فزاینده‌ای از افراد ارتباط برقرار کنیم.

مسکن الساندرو مالوسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اشکال این است که ما مهارت های اجتماعی خود را از دست داده ایم. دنیای دیجیتال به ما لذت، ثروت، بدنامی و شهرت می دهد. باعث استرس، اضطراب، مشکلات بینایی، ناراحتی و سایر اثرات منفی می شود. معایب روانشناختی از جمله حسادت، تنهایی، اضطراب و اعتماد به نفس پایین از جمله شایع ترین عوارض جانبی همراه با مواردی مانند قرار گرفتن در معرض نرم افزارهای مضر و خطرات دنیای مجازی بودند.

به گفته محققان، افراد ی که بطور گسترده در رسانه های اجتماعی حضور دارند ، به طور کلی کمتر قادر به جلوگیری از حواس پرتی هستند، زیرا رسانه های اجتماعی با چشم انداز محتوای تازه دائمی، تمرکز شما را می طلبد، که عملکرد شناختی را کاهش می دهد و مناطق مغز مربوط به حفظ تمرکز را کاهش می دهد. گسترش اطلاعات نادرست، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، تجاوز به حریم خصوصی، افزایش جرم و جنایت، نقص در حفاظت از داده‌ها، از دست دادن سبک زندگی و ارزش‌های متعارف، ایجاد سلاح‌های کشنده‌تر جنگی، از دست دادن شغل و بار اطلاعاتی برخی از معایب دیجیتال هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *