“آژنگ نیوز”:یونان از گردشگران ورودی عوارض آب و هوایی میگیرد!استفاده از جذابیت مقصد به عنوان اهرمی برای ایجاد صندوق ذخیره برای احیای محیط زیست ضروری از سال جاری، هتل‌ها و خدمات اقامتی یونان اعمال عوارض آب و هوایی را برای بازدیدکنندگان این کشور مدیترانه‌ای آغاز خواهند کرد. به نوعی، هزینه توریستی جدید تغییر نامی از مالیات بر تخت موجود است که برای افرادی که حداقل یک شب را در اقامتگاه های پولی سپری می کنند اعمال می شود. با این حال، تفاوت این است که این زمان تقریباً مبلغ پرداختی در طول فصل توریستی بالا افزایش می یابد، زمانی که یونان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به شهرها، سواحل و جزایر خود جذب می کند. پول اضافی تولید شده از این طریق برای یک صندوق ذخیره استفاده خواهد شد، که تضمین می کند که بودجه برای تلاش های بازسازی پس از بلایای طبیعی وجود دارد.

تعداد آتش‌سوزی‌ها و سیل‌های مخربی که یونان در چند سال گذشته تجربه کرده است نشان می‌دهد که این کشور به طور منحصربه‌فردی در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی و گردشگری بیش از حد آسیب‌پذیر است. نرخ مالیات توریستی متغیر نحوه اعمال عوارض آب و هوایی نه تنها به فصلی بودن بلکه به نوع اقامتگاه نیز بستگی دارد. برخلاف مالیات قبلی محل اقامت، مالیات جدید برای اجاره های کوتاه مدت که از طریق پلتفرم های آنلاین رزرو شده اند نیز اعمال می شود.

dkhk - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کسانی که در آپارتمان ها و هتل های یک و دو ستاره اقامت می کنند اکنون باید ۱.۵یورو بپردازند، در حالی که مهمانان در هتل های سه ستاره ۳ یورو می پردازند. هزینه اقامت در هتل های چهار ستاره بر اساس سیستم جدید 7 یورو و هزینه قابل اعمال برای هتل های لوکس پنج ستاره ۱۰ یورو خواهد بود. این نرخ ها نشان دهنده یک جهش قابل توجه است. قبلاً مالیات تخت برای مهمانان به ترتیب ۰.۵، ۱.۵، ۳.۰۰ و ۴.۰۰ یورو برای هر یک از دسته ها بود. با این حال، نرخ های مالیاتی قدیمی در طول فصل کم از نوامبر تا فوریه حفظ خواهد شد. مهمانان هنگام رزرو آنلاین خود این مالیات ها را در قیمت هتل ها منعکس نخواهند کرد، با این حال، باید آماده باشند که آنها را در محل پرداخت کنند. دولت یونان انتظار دارد تا ۳۰۰ میلیون یورو از طریق این افزایش مالیات تولید کند. با این حال، انجمن هتلداران کشور ابراز نگرانی کرد که جذابیت کشور را به عنوان مقصد کاهش دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *