“آژنگ نیوز”:تولید روغن حیوانی اصل کرمانشاهی به صورت تقلبی اقدامی بود که در سال ۱۳۴۰ خورشیدی انجام میشد.زیرا روغن حیوانی به عنوان یک روغن با ویژگیهای خوارکی بسیار ویژه بین مردم شناخته میشد. بخصوص آنکه روغن نباتی های تولیدی بی کیفیت شده بودند. به همین دلیل زمینه های تقلب افزایش یافته بود.

در چهاردهم شهریور ماه سال ۱۳۴۰ خورشیدی یک مرکز روغن حیوانی تقلبی در دروازه غار تهران کشف شد. در این محل روزانه یک تن روغن تقلبی ساخته میشد!این روغنها از ترکیب روغن نارگیل روغن تخم پنبه و پیه گاو و یک مایع معطر بدست میآمد.

مدتی بود که اهالی خیابان غارمتوجه بوی بدی که از داخل انبار یک مغازه عمده فروشی روغن می آمد میشوند . آنها جریان را به ماموران پلیس اطلاع دادند و مامورین کلانتری ۱۵ با در دست داشتن حکم دادستان تهران وارد مغازه روغن فروشی شدند و پس از عبور از چند انبار تودرتو به محل کثیفی که با دود اندود شده بود رسیدند در این محل چند پاتیل بزرگ روی کوره هایی قرار داشت و چهار نفر مشغول مخلوط کردن مواد لازم جهت تهیه روغن حیوانی فرد اعلا بودند.

روغن تقلبی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تولید کنندگان روغن تقلبی با تولیداتشان!!

آنها  طبق یک فرمول روغن  نارگیل را با آرد سیب زمینی و سپس ماده حاصله را با پیه گاو مخلوط کرده و پس از جوشاندن  آن رویش روغن پنبه دانه و پارافین و یک ماده معطر سفید رنگ که خاصیت سفت و سفید کردن را دارد اضافه میکردند و مخلوط حاصل را سرد کرده در پیت های تمیزی می ریختند و سر آنرا با سرب و قلع لحیم میکردند و رویش می نوشتند “روغن کرمانشاهی فرد اعلا خالص”

مامورین پس از اینکه طرز کا ر آنها را تماشاکردند هر چهار نفر را دستگیر نمودند. آنها در این انبار ۲۵ پیت روغن تقلبی بدست آوردند که محصول چند ساعت کار کارخانه تقلب کاران بود.

سپس ماموران این عده را همراه با روغن های تقلبی به کلانتری  محل بردند.در آنجا از آنها بازجویی به عمل آمد .دونفر از آنها گفته بودند ما کارگریم و گناهی نداریم و از مدتها قبل کارمان این بوده شبها روغن می ساختیم و روزها بازار می بردیم و توزیع میکردیم و هر کیلو ۱۶ تا ۱۸ تومان میگرفتیم.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *