“آژنگ نیوز”:مایکل جکسون خواننده و ترانه سرای آمریکایی آلبوم تریلر را در چنین روزی در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر کرد که به پرفروش ترین آلبوم جهان تبدیل شد و هشت جایزه گرمی را به خود اختصاص داد.این ششمین آلبوم استودیویی مایکل جکسون بود.

جکسون می خواست آلبومی بسازد که آنقدر موثر باشد که بتوان گفت:در آن “هر آهنگ یک قاتل بود”. با واکنش‌های مداوم علیه دیسکو، او به سمت موسیقی جدیدی حرکت کرد که نتیجه آن ترکیبی از صداهای پاپ، پست دیسکو، راک، فانک و R&B بود.

این آلبوم دارای یک مهمان است و پل مک کارتنی اولین هنرمندی است که در یکی از آلبوم های جکسون حضور داشته است. ضبط آن در حدود شش ماه به طول انجامید ودر لس آنجلس با بودجه تولید ۷۵۰ هزار دلار انجام شد.

مایکل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این آلبوم رکورد ۳۷ هفته در رتبه اول، بودن را به خود اختصاص داد.همچنین فروش آلبوم به میزان قابل توجهی افزایش یافت و هر هفته یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. این موزیک ویدیوبه طور مستمرهم درشبکه تلویزیونی MTV پخش شد که فروش آلبوم را نیز افزایش داد.

با فروش ۳۲ میلیون نسخه در سراسر جهان تا پایان سال ۱۹۸۳، تریلربه پرفروش ترین آلبوم تمام دوران تبدیل شد. این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم سال ۱۹۸۳ در سراسر جهان بود و اولین آلبومی بود که به مدت دو سال، در سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴، پرفروش‌ترین آلبوم در ایالات متحده شد. جکسون در دیدار با رئیس جمهور رونالد ریگان در کاخ سفید. از رییس جمهور به عنوان یکی از ابزار تبلیغاتی آلبومش استفاده کرد!

آلبوم تریلربا فروش ۷۰ میلیون نسخه در سراسر جهان پرفروش ترین آلبوم تمام دوران است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *