“آژنگ نیوز”:نشست” آیین سپاس شورای کتاب کودک” از همکاران جلد ۲۰ و ۲۱ فرهنگنامه کودکان و نوجوانان”برگزار می شود.

ششصد و نود و نهمین شب از سلسله شب‌های بخارا اختصاص یافته است به تجلیل از همکاران مجلدات ۲۰ و ۲۱ که در ساعت پنج بعداز ظهر یکشنبه شانزدهم مهرماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.
در این مراسم ضمن تجلیل از همکاران فرهنگنامه، خانم نوش‌آفرین انصاری و آقایان دکتر علی‌اشرف صادقی، نصرالله افاضل و علیرضا میرفخرائی سخنرانی خواهند کرد.

آیین سپاس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۸ با پیشنهاد توران میرهادی راه‌اندازی شد. انگیزۀ این کار به گفتۀ توران میرهادی، کمبود منابع خواندنی بومی در زمینۀ فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و ناکارآمدی منابع ترجمه شده دربارۀ فرهنگ بشری برای کودک و نوجوان ایرانی بود. در این بخش نزدیک ۳۰۰ نفر در زمینه‌های گوناگون مانند نویسندگی، ویراستاری، مشاوره، واژه‌نگاری، صفحه‌آرایی، و بخش‌‌های پشتیبانی و اداری فعّالیت می‌کنند. مقاله‌ها در ۲۵ گروه موضوعی نوشته و ویرایش می‌شود. تقریباً همۀ نویسندگان، مقاله‌های خود را به صورت رایگان در اختیار فرهنگنامه قرار می‌دهند. مقاله‌ها پس از ویرایش نهایی و تصویرگذاری در اختیار شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه قرار می‌گیرد. برای آشنایی دقیق‌تر با آگاهی‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان، کارشناسان و ویراستاران فرهنگنامه از سال ۱۳۵۹ ه‍.ش، گروهی از کودکان و نوجوانان ده تا شانزده‌ساله را با نام شورای مشورتی، به مشاوره دعوت کردند. تألیف و تدوین فرهنگنامه بر پایۀ الفبایی است و مجموعۀ آن در ۲۵ جلد پیش‌بینی شده است.

محل برگزاری:خانه اندیشمندان علوم انسانی: خیابان نجات الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسیخانه اندیشمندان علوم انسانی: خیابان نجات الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *