“آژنگ نیوز”:نشست نقد و بررسی کتاب «تافته جدا بافته»چهل و نهمین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به نقد و بررسی کتاب «تافته جدا بافته» (روایتی از ترمه‌های سلطنتی ایران و شال کشمیر) نوشته آرزو اسکندری. این نشست در ساعت پنج و نیم بعد از ظهر چهارشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۲ با حضور: مهندس سید محمد بهشتی، علی دهباشی، مهدی میردشتی و آرزو اسکندری در شهر کتاب الهیه برگزار می‌شود.

شال ترمه از هنرها و صنایع دستی فاخر و زیبا، و از جمله منسوجات گرانبهایی است که در طول تاریخ زینت‌بخش جامه‌مردان بوده است و چون آینه بازتابی از هنر و سلیقه، فرهنگ و حتی سیاست زمان بوده است.

تافته - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شال پارچه‌ای است که روی سر یا شانه‌ها قرار می‌گیرد و مردم هند از آن به عنوان لباس سنتی خود استفاده می‌کنند. این واژه از کلمه ایرانی «شال» گرفته شده است که به معنای پارچه پشمی نازک است.

آرزو اسکندری نویسنده کتاب، فارغ‌التحصیل رشته طراحی پارچه و لباس است که سالها در زمینه‌ی تدریس و پژوهش این رشته هنری فعالیت داشته است و دارای چندین تقدیر‌نامه و لوح افتخار می‌باشد.

از وی تا‌کنون کتب و مقالات مختلفی در زمینه مد و لباس چاپ شده است. مجموعه تازه منتشر‌شده ایشان، «گنجینه‌هایی از هنر ایرانی» نام دارد.

این نشست در ساعت پنج و نیم بعد از ظهر چهارشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۲ در شهر کتاب الهیه (به نشانی: الهیه، مریم شرقی، پلاک ۷۷) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *