“آژنگ نیوز”:به مناسبت انتشار کتاب «عاشقی‌های حافظ» نوشته دکتر محمود قنادان که از سوی نشر ژرف منتشر شده است، بیستمین نشست از سلسله جلسات عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر بهرام پروین گنابادی و نویسنده کتاب در محل مؤسسه بهاران خرد و اندیشه برگزار می‌شود.

uhard - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگر از تعبیر عبدالرحمن جامی که شعر حافظ را لسان‌الغیب می‌نامد بگذریم، شاید بتوان گفت مهمترین ارمغان واقعی او برای همه ابناء بشر مواجهه با وادی عشق است. این وادی دیوان او را در بخش‌های وسیعی به یک عشق‌نامه گهربار و واقعی تبدیل کرده است. حافظ نه‌تنها مخاطبان را به وجد و سرور، عاشقان را به سرمستی و شور، متفکران را به اِعجاب و غرور واداشته بلکه همه پاک‌دینان و فیلسوفان را در حوزه معرفت و شناخت اندیشه‌های خویش محصور کرده است. در عین حال زندگانی حافظ آنچنان آمیخته با رمز و راز و پیچیده در تناقض‌ها و تضادهاست که بسیاری از صاحبنظران و حافظ‌شناسان را به اعجاب و سکوت کشانده است. کتاب «عاشقی‌های حافظ» داستان عشق و عاشقی‌های پنهان و نهان حافظ است.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه هفتم شهریور ۱۴۰۲ در مؤسسه بهاران خرد و اندیشه (به نشانی: میدان دکتر فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *