“آژنگ نیوز”:کتاب”تعقیب و آزار و هنر نوشتنمنتشر شد.نویسنده :لئو اشتراوس.مترجم:یاشار جیرانی وشروین مقیمی.

درباره کتاب

موضوع اصلی و صریح تعقیب و آزار و هنر نوشتن نسبت و رابطه میان فلسفه و سیاست است. لئو اشتراوس در این اثر از طریق ارائه شرحهایی دقیق بر ابن میمون، یهودا ، و اسپینوزا این مساله و پرسش را میکاود. او در این اثر نشان میدهد که فلاسفه حقایق و بصیرتهای فلسفی یا مناقشه انگیز را از جامعه سیاسی پنهان میکنند. آنها حقایق و باورهای حقیقی خود را از عوام پنهان میکنند. آنها چنین میکنند

تعقیب و آزار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زیرا معتقدند جامعه سیاسی یا «شهر» ظرفیت درک یا پذیرش این حقایق را ندارد؛ اینکه عنصر اصلی جامعه سیاسی «دروغ» است. از همین رو، بیان صریح حقایق فلسفی در جامعه سیاسی هم به تعقیب و آزار فلاسفه و هم به تباهی و فساد جامعه سیاسی منجر میشود. اما، آنها فقط به پنهان کردن بسنده نمیکنند؛ بلکه آنها از طریق آنچه اشتراوس «هنر نوشتن» مینامد، به نحوی مینویسند که در عین پنهان ساختن حقایق فلسفی از عوام، آن حقایق را در دسترس اقلیت اندکی قرار میدهند که «میتوانند بفهمند».

آنها از این طریق هم از فلسفه و هم از جامعه سیاسی محافظت میکنند. اشتراوس این کارکرد دوگانه را فلسفه سیاسی در معنای عام کلمه می نامد. با توجه به جدایی ناپذیری فلسفه سیاسی از نوعی «هنر نوشتن»، اشتراوس استدلال میکند که فهم آثار فلاسفه سیاسی مستلزم نوعی «هنر خوانش» یا «هنر خوانش بین خطوط» است. فقط خواننده ای که از چنین هنری برخوردار باشد، میتواند به اعماق آثار فلسفه سیاسی نفوذ کند و حقایق یا تجربه فلسفی موجود در آنها را بیابد. از آنجا که موضوع یا مساله نسبت میان فلسفه و سیاست موضوع ضمنی همه آثار اشتراوس است، و با توجه به اینکه تعقیب و آزار و هنر نوشتن مستقیماً و صراحتاً به این موضوع میپردازد، بی تردید کسی که تعقیب و آزار و هنر نوشتن را بخواند و بفهمد، عملاً فلسفه سیاسی لئو اشتراوس را فهمیده است. تعقیب و آزار و هنر نوشتن شاه کلید ورود به آثار و تفکر لئو اشتراوس است.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *