آژنگ نیوز”:مراسم بزرگداشت سیف‌الله امینیان، از بزرگان میراث فرهنگی که چندین دهه از عمر شریف خود را برای احیاء و نگهداری میراث عظیم خطه استان اصفهان خاصه شهرستان کاشان صرف کرده؛برگزار می شود. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و نهم مرداد ۱۴۰۲ با سخنرانی دکتر اصغر دادبه، سید محمد بهشتی، دکتر محمدحسن طالبیان، سید اکبر حلی، ابوالفضل بانی و سرانجام سخنرانی سیف‌الله امینیان در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

امینیان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سیف‌الله امینیان متولد خرداد ۱۳۲۵ در شهر آران و بیدگل است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را درکاشان و اصفهان ادامه داد و سپس از دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته مهندسی مکانیک عمومی فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۷۰ بنا به دعوت دکتر سیدباقر آیت‌الله‌زاده شیرازی به سازمان میراث فرهنگی رفت و به سمت مدیر میراث فرهنگی کاشان منصوب شد.

در سال ۱۳۷۴ با حکم مهندس کازرونی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی،‌ مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان را عهده‌دار شد. در سال ۱۳۷۵ در حین یک مأموریت اداری دچار سانحه شد و پس از چندین عمل جراحی و بهبودی در سال ۱۳۸۰ با حکم مهندس بهشتی به عنوان مدیرکل استان اصفهان مجدداً انتخاب و مشغول به کار شد. و نهایتاً در آبان ۱۳۸۵ به درخواست خود بازنشسته شد و پس از بازنشستگی با بنیاد فرهنگ کاشان همکاری کرد.

شب سیف‌الله امینیان در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و نهم مرداد ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، چهار‌راه ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *