آژنگ نیوز”:هنرمندان یک کارخانه قدیمی در دورتموند را به یک اثر هنری مدرن وفراگیر تبدیل کردند.چندی پیش مقامات دورتموند از افتتاح نمایشگاه جدیدی به نام(ققنوس نورها) خبر دادند. این نمایشگاه ، شامل یک کارخانه بود که به یک سالن هنری تبدیل شده است،این قطعه بصری همه جانبه با پروژکتورها و جلوه های صوتی تکمیل شده است. این اثر هنری یک پاسخ به این سوال ارائه می دهد ” شهرها با سایت های صنعتی متروک” چه باید بکنند؟

این نمایشگاه یک هفته ادامه داشت و بیش از ۵۰۰هزار بازدیدکننده از آلمان و خارج از کشور داشت. در واقع، هم اینک آنجا به عنوان برجسته ترین صحنه فرهنگی در دورتموند برای سال ۲۰۲۳ توصیف می شود.

این اثر هنری نفس گیر توسط شرکت فرانسوی (فضاهای فرهنگی) ساخته شده بود که چندین پروژه مشابه در شهرهای نیویورک، پاریس، آمستردام و غیره دارد. (ققنوس نورها) از ۱۱۰ ویدئو پروژکتور، ۲۸ بلندگو و ۱۰ ساب ووفر استفاده کرده است. پروژکتورها ترکیبی از آثار هنری هنرمندان وینی گوستاو کلیمپت و فریدنسرایش هوندرتواسر را به نمایش گذاشته بودند.

کارخانه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کلیمت به طور مشهوری با ورق طلا و دیگر عناصر تزئینی نقاشی می‌کرد که نور و درخشش را بخش مهمی از کار او می‌کرد. به نوبه خود، این خود را کاملاً به طراحی روشن و تاریک (ققنوس نورها) می رساند. از سوی دیگر، هوندرتواسر به دلیل طرح‌های معمارانه بازیگوش و منحنی‌اش که رنگ و اشکال انتزاعی در پیش‌زمینه قرار می‌گیرند، بسیار محبوب است. این دو سبک با هم ترکیب می‌شوند و یک جلوه بصری در فضای تاریخی ایجاد می‌کنند.

کارخانه ققنوس در سال ۱۹۰۵ ساخته شد و به عنوان یک دمنده گاز برای کوره های بلند فولادسازی محلی عمل کرد. با این حال، با مرگ صنعت زغال سنگ و فولاد در اروپا در نزدیکی پایان قرن بیستم، این صنعت همراه با بسیاری از مکان‌های صنعتی در امتداد رودخانه راین و دره بدنام روهر – که قبلاً یک نیروگاه صنعتی در مقیاس جهانی بود، از بین رفت. در سال ۲۰۰۲، این مکان به عنوان میراثی برای دورتموند به دست آورد و از آن زمان به عنوان یک فضای فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *