آژنگ نیوز”:حومه بروکسل از ورود اسکوترهای الکترونیکی جلوگیری می کند. پایتخت بلژیک اساساً برخلاف پاریس عمل می‌کند، جایی که اخیراً تردد خودروهای دو چرخ را درشهر لغو کرد. در ماه آوریل، ساکنان پاریس به ممنوعیت ارایه خدمات به اسکوترهای الکترونیکی و تردد آن‌ها در خیابان‌های شهر رأی دادند، که باعث ایجاد بحث‌هایی در مورد اینکه آیا این می‌تواند به یک روند جدید در شهرهای بزرگ اروپایی تبدیل شود، گردید. با این حال، در کشور همسایه بلژیک، به نظر می رسد که در واقع این حومه های آرام هم مرز با بروکسل هستند تردد در آن مناطق ممنوع می باشد.

این موضوع شرکت‌های اپراتور اسکوترهای الکترونیکی را برانگیخته است تا با مقامات محلی فلاندری لابی کنند تا امکان تحرک اسکوترهای الکترونیکی را فراهم کنند، اما تاکنون با مقاومت شدیدی در این مورد مواجه شده‌اند. دلیل اینکه اپراتورهای اسکوتر مانند Bolt و Tier می‌خواهند به شهرداری‌های اقماری فلاندری در مرز بروکسل گسترش پیدا کنند این است که آنها واقعاً به شهر واقعی نزدیک هستند، در حالی که شهرداری‌های جنوب بروکسل از هسته مرکزی فاصله بیشتری دارند.

اسکوتر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چرا از اسکوترهای الکترونیکی استقبال نمی شود؟ کل داستان این سوال را ایجاد می کند که چرا دولت های شهرداری های مورد نظر از اجازه دادن به اسکوترهای الکترونیکی در خیابان های خود امتناع می ورزند، با توجه به اینکه این امر ادغام تحرک با مرکز شهر بروکسل را بهبود می بخشد، جایی که بسیاری از ساکنان آنها کار می کنند و اوقات فراغت خود را سپری می کنند. بر اساس گزارش بروکسل تایمز، دولت‌های محلی کوچک‌تر تحت تأثیر انبوه شکایات در مورد سرعت غیرمجاز و پارک بی‌نظم که همراه با استفاده مشترک از ریزموبایل است، قرار گرفته‌اند.

اینگیرید هولمانز شهردار زاونتم ، شهری که قلمرو آن شامل فرودگاه بین‌المللی پایتخت بلژیک نیز می‌شود، به سادگی گفته: ما آنها را نمی خواهیم.” طبق گزارش موسسه ایمنی جاده VIAS، تصادفات مربوط به اسکوترهای برقی در سراسر بلژیک در دو سال گذشته چهار برابر شده است. و این نوع آمار مقامات محلی را نگران می کند، زیرا به این نتیجه رسیده اند که اسکوترهای الکترونیکی طبیعت صلح آمیز زندگی حومه شهر را از بین می برند. در واقع، حتی در بروکسل، آینده برای خودروهای دو چرخ برقی وخیم به نظر می رسد. از سال ۲۰۲۴، تنها دو اپراتور مجاز به انجام تجارت خود در پایتخت بلژیک خواهند بود که سقف هر یک از آنها ۴۰۰۰ اسکوتر خواهد بود. اینکه آیا این محدودیت ممکن است شهرداری ها را ترغیب کند که درهای خود را به روی این خدمات باز کنند یا خیر، باید منتظر ماند و دید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *