آژنگ نیوز”:بر اساس یک ابتکار آب دریا یک سوم اتاق های هتل کپنهاگ را خنک می کند.با توجه به روندهای آب و هوایی، ما بیشتر و بیشتر در مورد سیستم های خنک کننده منطقه ای، مطابق با سیستم های گرمایشی خواهیم شنید. کپنهاگ دارای سیستم خنک کننده منطقه ای (به جای وسایل خنک کننده خانگی و شخصی مثل کولر گازی)است که کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست نسبت به استفاده از تهویه مطبوع است.

منبع کلیدی این سیستم رایگان بوده و به طور گسترده در پایتخت دانمارک در دسترس است -یعنی بنیان این طرح این آب دریا است. اگرچه سیستم گرمایش منطقه ای به عنوان یک سرویس از ابتدای قرن بیستم در کپنهاگ در دسترس بوده است، اما خنک کننده منطقه ای یک اختراع و افزوده بسیار جدیدتر است.

با تاسیس ایستگاه خنک کننده در سال ۲۰۰۸ آب دریا از بندر کپنهاگ پمپ می شود و سپس به آن سیستم منتقل می شود. این یک سیستم حلقه بسته کار آمد است و همچنین باعث آزاد شدن فضا در ساختمان ها می شود.

دانمارک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شرکت بزرگ کپنهاگ (HOFOR) گرمایش و سرمایش را در کپنهاگ تامین می کند. گرمایش منطقه‌ای به‌عنوان یک سرویس عمومی عرضه وارائه می‌شود، اما سرمایش منطقه‌ای کاری است که با شرایط تجاری عادی اداره می‌شود. در طول زمستان، در صورت نیاز، به صورت رایگان عرضه می شود، اما در طول تابستان، از کمپرسورها نیز استفاده می شود، بنابراین مقداری مصرف برق در آن دخیل است.

کارشناسان اما ادعا می کنند که این امر باعث کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در مقایسه با کولرگازی می شود. علاوه بر این، این سیستم به گونه ای طراحی شده است که فضا را در ساختمان ها آزاد می کند. تهویه مطبوع که از پشت بام ها برداشته می شود، به عنوان مثال، ایجاد باغ یا فضاهای اجتماعی را در آنجا امکان پذیر می کند. هتل های پایتخت دانمارک از مشتریان اصلی سیستم خنک کننده منطقه هستند.

از سال ۲۰۲۳، تقریباً ۸۵۰۰ اتاق هتل با روشی نوآورانه برای کاهش دمای داخلی تجهیز شده اند. این حدود یک سوم کل اتاق های هتل در شهر را تشکیل می دهد. با روند افزایش دما در اروپا، انتظار می رود تقاضا برای این نوع خدمات افزایش یابد، به همین دلیل خوب است که نه تنها به تولید انرژی بدون فسیل فکر کنیم، بلکه به تولید خنک کننده بدون فسیل نیز فکر کنیم.

به گفته HOFOR، این طرح به کاهش انتشار CO۲ تا ۷۰٪ کمک می کند. علاوه بر هتل های کپنهاگ، چندین بانک، موزه و فروشگاه بزرگ نیز از راه حل جذاب وخنک کننده از راه دور استفاده می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *