آژنگ نیوز”:در چنین روزی کلیسای جامع کلن تکمیل شد .ساخت این کلیسا در ابتدا در سال ۱۲۴۸ میلادی پی ریزی شد، ساخت کلیسای جامع کلن، آلمان – بزرگترین کلیسای گوتیک در شمال اروپا و نماد اصلی شهر – سرانجام در این روز در سال ۱۸۸۰ به پایان رسید.طی هفت قرن متوالی، سازندگان از همان ایمان و روحیه وفاداری مطلق به نقشه های اصلی الهام گرفتند.

جدا از ارزش ذاتی استثنایی و شاهکارهای هنری آن، کلیسای جامع کلن شاهد قدرت و استقامت مسیحیت اروپایی است. هیچ کلیسای جامع دیگری در تمام بخش‌هایش به این شکل کاملاً یکنواخت و بدون سازش اجرا شده است.

کلیساس کلن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کلیسای جامع کلن بافت معماری اصلی خود را از دست داده است، اما در قرن نوزدهم و بیستم یک مجموعه شهری در اطراف آن ایجاد شده است که ساختمان موزه جدید والرافت ریچاردز آخرین عنصر آن است. شکل و طراحی، استفاده و عملکرد کلیسای جامع کلن در طول قرن ها ساخت بدون تغییر باقی مانده است. تمام کارها، از قرن ۱۳ تا ۱۹، با احترام دقیق به طرح اصلی انجام شد و این سنت در بازسازی پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت. از این حیث، کلیسای جامع کلن را می توان به عنوان بنای تاریخی اصیل در نظر گرفت و از این رو اصالت آن مطلق است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *