آژنگ نیوز”:در چنین روزی یک حیوان گوشتخوار جدید به نام “اولین گوییتو” در سال ۲۰۱۳ میلادی کشف شد.دانشمندان در مرکز تحقیقات اسمیتسونین کشف یک گونه جدید را اعلام کردند، این اولین گونه گوشتخواری بود که در ۳۵ سال گذشته در قاره های آمریکا کشف شد”.اولین گوییتو ازحیوانات کوچک درختی است که در جنگل های ابری کلمبیا و اکوادور زندگی می کنند.

گوشتخوار جدید - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

olinguito (oh-lin-GHEE-toe) شبیه تلاقی بین یک گربه خانگی و یک خرس عروسکی بود. این در واقع آخرین عضو ارعلمی مستند از خانواده Procyonidae بود که با راکون ها، کواتیس ها، کینکاجوس ها و اولینگوها مشترک هستند. این حیوان ۲ پوندی، با چشمان درشت و خز پشمالوی نارنجی مایل به قهوه‌ای، بومی جنگل‌های ابری کلمبیا و اکوادور است که نام علمی آن «neblina» (به اسپانیایی به معنای «مه») اشاره دارد.

علاوه بر اینکه آخرین عضو توصیف شده از خانواده آن است، تمایز دیگری که olinguito دارد این است که جدیدترین گونه در راسته Carnivora است – یک کشف فوق العاده نادر در قرن بیست و یکم. کریستوفر هلگن، متصدی پستانداران در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان و رهبر تیمی که این کشف جدید را گزارش کرده ، گفته بود: «کشف olinguito به ما نشان می‌دهد که جهان هنوز به طور کامل کشف نشده است، یعنی اساسی‌ترین رازهای آن هنوز فاش نشده است. اگر هنوز بتوان گوشتخواران جدیدی پیدا کرد، چه شگفتی های دیگری در انتظار ما است؟ بنابراین بسیاری از گونه های جهان هنوز برای علم شناخته شده نیستند. مستندسازی آنها اولین قدم به سوی درک غنا و تنوع کامل حیات بر روی زمین است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *