آژنگ نیوز”:کتاب “واژه ها و تمایزات برای نفع مشترک: دلیل عملی در منطق علوم اجتماعی” منتشر شد.

نویسنده: گابریل آبند

کتاب این نکته مهم را توضیح می‌دهد که چگونه اختلاف نظر دانشمندان علوم اجتماعی در مورد کلمات کلیدی و تمایزات آنها اشتباه گرفته شده است و در مورد آن چه باید کرد؟

جلد گالینگور قیمت: ۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ صفحات: ۴۶۴

دانشمندان علوم اجتماعی در مورد موضوعات مختلفی از جمله جنسیت، سرمایه داری، پوپولیسم، و نژاد و قومیت و سایر موضوعات تحقیق می کنند. آنها ادعاهای توصیفی و توضیحی درباره همدلی، هوش، نئولیبرالیسم و قدرت دارند. آنها به سیاست گذاران در مورد تنوع، دیجیتالی شدن، کار و مذهب توصیه می کنند.

واژه ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، همانطور که گابریل آبند در این کتاب تحریک‌آمیز اشاره می‌کند، آنها نمی‌توانند درباره چیستی این چیزها و نحوه شناسایی آنها به توافق برسند. چگونه می توان تشخیص داد که چیزی دین است یا فرقه؟ همدلی چیست؟ چه چیزی این جامعه را یک جامعه سرمایه داری می کند؟ این نوع اختلافات بارها و بارها در علوم اجتماعی مطرح می شود. آبند معتقد است که این اختلاف نظرها دوچندان اشتباه شده است.

اول، آنها دو سوال را با هم ترکیب می کنند: یک جامعه علوم اجتماعی چگونه باید از مهمترین کلمات خود استفاده کند، و چه تمایزاتی را باید بپذیرد و با آنها کار کند. دوم، هیچ واقعیتی در مورد هیچکدام وجود ندارد. در عوض، آنها پرسش‌های عقلانی عملی برای یک جامعه هستند که از نظر معرفتی و اخلاقی نتایج خوبی را هدف قرار می‌دهند.

آبند از جوامع علوم اجتماعی می خواهد که روی کلمات، تمایزات و طبقه بندی های خود با هم کار کنند. آنها باید در مورد استفاده از کلمات، مقبولیت تمایزها و معیارهای ارزیابی یعنی در نهایت در خصوص هر دو؛ تصمیمات جمعی بگیرند. این تصمیمات به تک تک دانش پژوهان بستگی دارد. جامعه حرف آخر را می زند از نظر آبند، خیر عمومی، عدالت و برابری باید در منطق پژوهش علمی نقش بسزایی داشته باشد.

نکته: گابریل آبند استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه لوسرن و نویسنده کتاب پیشینه اخلاقی: تحقیقی در تاریخ اخلاق تجاری (پرینستون) است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *