آژنگ نیوز”:در چنین روزی موزه لوور در سال ۱۷۹۳ میلادی در پاریس افتتاح شد .این موزه بعدها به پربازدیدترین موزه جهان تبدیل شد.موزه لوور یکی از بزرگترین موزه های جهان است که در مرکز شهر پاریس و در منطقه ۱ واقع شده است. نزدیک به ۳۵هزار شی از دوران پیش از تاریخ تا قرن ۲۱ در فضایی به وسعت ۶۰۶۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته شده است.

این موزه با بیش از ۸ میلیون بازدید کننده در سال، پربازدیدترین موزه در جهان است. این موزه در کاخ لوور قرار دارد که زمانی قلعه ای بود که در اواخر قرن دوازدهم در زمان فیلیپ دوم ساخته شد. بقایای قلعه در زیرزمین موزه قابل مشاهده است. این ساختمان بارها توسعه یافت تا کاخ لوور فعلی را تشکیل دهد.

لوور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ابتدا مجموعه موزه در زمان ناپلئون افزایش یافت و به موزه ناپلئون تغییر نام داد. پس از شکست ناپلئون در واترلو، بسیاری از آثار ضبط شده توسط ارتش او به صاحبان اصلی خود بازگردانده شد. این مجموعه در دوران سلطنت لویی هجدهم و چارلز دهم بیشتر شد.

در سال ۲۰۰۸، این مجموعه بین هشت بخش تقسیم شده است: آثار باستانی مصر، آثار باستانی شرقی، آثار باستانی یونان، اتروسکی و رومی، هنر اسلامی، مجسمه سازی، هنرهای تزئینی، نقاشی، چاپ و طراحی.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *