آژنگ نیوز”:دروازه منین بنای یادبود جنگ جهانی اول در کشور بلژیک است.از دروازه منین، در ۲۴ژوئیه ۱۹۲۷ میلادی پرده برداری شد.بر روی ستونهای این دروازه نام ، ۵۴۸۹۶سرباز امپراتوری بریتانیا و دیگر سربازان همراه با آن‌ها ثبت شده که بین سال های ۱۹۱۴تا ۱۹۱۸در ایپر جان باختند و اجسادشان گم شد.

در آغاز، آنها حتی نمی دانستند چند مرده مفقود شده اند. زمانی که معمار رجینالد بلومفیلد شروع به کار در دروازه منین کرد، یادبودی برای سربازان بریتانیایی و امپراتوری که بین سال‌های ۱۹۱۴تا ۱۹۱۸در ایپر جان باختند و اجساد آنها گم شده بود،به نام ۴۰۰۰۰نفر محدود شده بود.به همین شکل بنای یادبود تمام شد.

دروازه منین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما وقتی که در ۲۴ژوئیه ۱۹۲۷رونمایی شد،نام ۵۴۸۹۶ثبت شد.در مجموع، حدود ۲۰۰هزارنفر در دفاع از شهر کوچک ایبر در بلژیک کشته شدند. وینستون چرچیل می خواست آن دروازه را برای بریتانیا بخرد و به عنوان یک میراث تاریخی حفظ شود. او آن را زمین مقدس می دانست.

هزاران زائر از جمله ۷۰۰مادر و بیوه با کمک یک خیریه در مراسم رونمایی از دروازه شرکت کردند. دو نفر از آنها در مراسم رسمی تاج گل گذاشتند: یکی، کارولین مریمن بود که دو پسر به نام‌های جان و آرتور در میان مفقودان داشت. او از اکتبر ۱۹۱۴منتظر بود تا مرگ جان مشخص شود و خاطره او بدین ترتیب به یادگار بماند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *