آژنگ نیوز”:نشست بحث و گفت وگو درباره “میدان حسن آباد” برگزار می شود.

چهل و هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی میدان حسن‌آباد اختصاص یافته است. این نشست با همکاری موسسه ایکوم و کافه مانا در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه چهاردهم مردادماه ۱۴۰۲ با حضور: فرزاد رستمی‌فر، شهاب‌الدین ارفعی، سعید سادات‌نیا و احمد محیط طباطبایی برگزار می‌شود.

میدان حسن‌آباد یک مکان بسیار پراهمیت، هم در بافت قدیم و در تهران دوره‌های میانی (رضاشاهی تا پیش از اصلاحات ارضی) و هم در تهران دوره اخیر و تهران دوره معاصر (پس از انقلاب اسلامی) به شمار می‌آید.

حسن آباد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این میدان دو محور شریانی را به هم متصل می‌کند که یکی از آنها شریانی درجه یک بسیار مهم و دیگری یک محور شریانی درجه دو است. اولی محوری از میدان توپخانه قدیم (میدان امام خمینی فعلی)، به سمت غرب تهران تا شبکه‌های ارتباط اصلی به نام خیابان امام خمینی (سپه قدیم) و دومی محوری از کریمخان تا راه‌آهن، که از آنجا به سمت ری و خیابان خراسان منشعب می‌شود. معماری نمادین میدان و برخی از قدیمی‌ترین خدمات شهری شامل بیمارستان سینا که در محل مریضخانه مبارکه قرار دارد، اولین ایستگاه آتش‌نشانی شهر و اولین پارک عمومی تهران که در اطراف این میدان قرار دارند می‌توانند بخشی از هویت تاریخی شهر را زنده نگه دارند، عملکردهای قوی اقتصادی، بورس‌های ابزارآلات و مبلمان اداری می‌توانند در یک برنامه‌ریزی منسجم هزینه‌های لازم برای این باززنده‌سازی را تأمین نمایند. عملکردهای فرهنگی در فضاهای بزرگ اطراف میدان در این برنامه انسانی شدن زندگی جاری را به این مکان تاریخی بازگردانده و زمینه‌ساز شکل‌گیری بخشی از محور توریستی مرکز شهر بوده‌اند.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه چهاردهم مردادماه ۱۴۰۲ در کافه مانا کافه (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *