آژنگ نیوز”:ایتالیا گردشگران بد را زندانی میکند!مقامات مسئول منطقه تاریخی کولوزیوم گردشگران بد را به زندان تهدید می کنند تابستان امسال، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از این بنای باستانی حملاتی شامل خراشیدن و نقش کردن تصاویرگرافیتی داشته است. پس از گزارش‌های اخیر از حک کردن نام‌های گردشگران مختلف بر روی دیوارهای باستانی کولوزیوم در رم، مدیریت سایت رسمی پارک باستان‌شناسی با انتشار اطلاعیه‌ای به بازدیدکنندگان درباره مجازاتی که در صورت آسیب رساندن به سطوح میدان به آن گرفتار خواهند شد، راهشدار داد. در پیام به هنرمندان و خرابکاران! گرافیتی بدخواه، موارد زیر بیان شده است:

هر کس در پارک باستان شناسی کولوسئوم روی دیوارها بنویسد، آسیب برساند، تخریب کند، پراکنده کند یا تخریب کند، به حبس از ۲تا ۲ سال و جزای نقدی از ۲۵۰۰ تا ۱۵هزار یورو محکوم خواهد شد. علاوه بر کولوسئوم، پارک باستان شناسی شامل فروم رومی، تپه پالاتین و Domus Aurea نیز می شود.

ایتالیا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کنده کاری روی کولوسئوم ” مد احمقانه جدید تابستان “دلیل لحن سخت مدیریت سایت فرهنگی محبوب، سیل حوادث اخیر بود که در آن از گردشگران غیرمسئول در حال کندن یا نوشتن چیزهایی بر روی دیوارهای استادیوم 2هزار ساله رومی فیلم گرفته شد. اولین مورد،یک مرد ۲۷ ساله بلغاری ساکن بریتانیا بود که پس از حک کردن نام خود و دوست دخترش روی دیوار، شناسایی شد.

در نهایت، او اکنون با احتمال انتقال به دادگاه مواجه است، اگرچه او با نامه ای با بیان یک رویکرد توجیهی نسبتاً ساده لوحانه عذرخواهی کرد. به گفته این توریست، او نمی دانست که این سایت تا این حد باستانی است!! متأسفانه، و به طور متناقض، به‌نظر می‌رسد که نمونه او به جای دلسرد کردن اقدامات خرابکارانه در آینده، به عنوان الهام‌بخشی برای دیگرانی بوده است که به دنبال جاودانه کردن نام خود در یک سایت محافظت‌شده هستند.

در موردی دیگر، دو جوان، یک دختر ۱۷ ساله از سوئیس و یک دانش آموز ۱۷ ساله آلمانی، در دو روز مختلف در حال حک کردن حروف اول خود روی دیوارها دستگیر شدند. جنارو سانگولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا، چنین تخلفاتی را نمونه هایی از “بی ادبی” از سوی گردشگران توصیف کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *