آژنگ نیوز”:به مناسبت انتشار کتاب «برآیند صفر» تألیف سید علیرضا عظیمی‌پور، که از سوی انتشارات طرح نو منتشر شده است، شانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به نقد و بررسی این کتاب که در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه دهم مردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه بهاران خرد و اندیشه برگزار می‌شود.

در این نشست آقایاندکتر حسن طائی و دکتر حجت‌الله میرزایی با حضور مولف به نقد و بررسی کتاب «برآیند صفر» خواهند پرداخت.

برایند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

عنوان «برآیند صفر» از آن دست عبارت‌هاست که اهمیتشان را تمام‌قد به رخ می‌کشند و خبر از درجا زدن می‌دهدمولف بر ضرورت تسری حکمرانی شرکتی در سطح اقتصاد ملی و شرکت‌های ایرانی تأکید دارد. چرا که بنگاه‌داری در دهه‌های اخیر با معضل غلبۀ نفوذ ذی‌نفعان بیرونی بر شرکتها و کم‌رنگ شدن تسلط سهامداران، عدم به‌کارگیری برنامه‌های راهبردی و بی‌ثباتی جدی مدیریتی مواجه است. تغییرات مکرر مدیران سبب شده که ایده‌ها، برنامه‌ها و استمرار بازدهی دچار تشتت شود. درحالی‌که رشد مستمر و تعالی سازمان‌ها در گرو به‌کارگیری کارکنان شایسته، ثبات در مدیریت و اجرای دقیق برنامه‌های از پیش تعیین‌شده است و فقدان حکمرانی شرکتی آثار سوء بر الزامات حکمرانی خوب بر جای می‌گذارد.

همچنین عیلرضا عظیمی‌پور در این کتاب تلاش کرده‌است که به اتکای تجارب عملی و آموزه‌های علمی نشان دهد که ادارۀ یک شرکت ایرانی با استفاده از آموزه‌های علم مدیریت نه‌تنها شدنی، بلکه واجب است و نشان می‌دهد که کاربست دانش مدیریت در ایران ممکن می‌باشد و شرکتها دیگر نمی‌توانند با رانت‌جویی ادامه حیات دهند.

دستِ‌آخر، جوانانی که علاقه‌مند به موضوعات رهبری کسب‌وکارها هستند و آن دسته از افرادی که رهبری یک سازمان را به عهده دارند، می‌توانند با مطالعۀ این کتاب با روش نویسنده در حل مسائل، عبور از بحران‌ها و مشکلات، نحوۀ تعامل با سهامداران، بانک‌ها و تأمین‌کنندگان و کلیۀ شئون یک شرکت آشنا شوند.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه دهم مردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه بهاران خرد و اندیشه به نشانی: میدان دکتر فاطمی، خیابان جویبار،‌ کوچه نوربخش، پلاک ۲۱ برگزار می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *