آژنگ نیوز”:به مناسبت انتشار کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» نوشته مارگارت مک‌میلان، که با ترجمه سودابه قیصری از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است، بیستمین نشست از سلسله نشست‌های عصر دوشنبه‌های بخارا به بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۲ با حضور: مهدی تدینی، سودابه قیصری و علی دهباشی در مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) برگزار می‌شود.

جنگها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مارگارت مک‌میلان تاریخ‌دان کانادایی، استاد ممتاز بازنشسته تاریخ بین‌الملل دانشگاه آکسفورد و استاد تاریخ دانشگاه تورنتو است. او در کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» تأثیرات این پدیده را بر جامعه بشری و اینکه چگونه تغییرات در ساختار سیاسی، تکنولوژی یا ایدئولوژی‌ها، بر نحوه و علل جنگیدن ما تأثیر داشته‌اند، بررسی کرده است. این کتاب سؤال‌های دیگری را پیش می‌کشد: اولین جنگ چه موقع و چگونه آغاز شد؟ آیا ذات بشر ما را به جنگیدن با هم محکوم می‌کند؟ چرا جنگجویان تقریباً همیشه مرد بوده‌اند؟ آیا اساساً جنگ در محدوده کنترل ماست؟
از سودابه قیصری پیش از این ترجمه کتاب‌های «۲۱ درس برای قرن ۲۱»، «روح ناآرام»، «دموکراسی پوتین»، «ظهور و سقوط ملت‌ها» و مجموعه چهارجلدی «داستان‌های ناپل» منتشر شده است.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) به نشانی: خیابان وصال شیرازی، کوچه شریعتی،‌ پلاک یک برگزار می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *