آژنگ نیوز”:کشور آلبانی متولد شد. در چنین روزی آلبانی به طور رسمی توسط قدرت های بزرگ اروپایی به عنوان یک شاهزاده نشین مستقل پس از صدور اعلامیه ویلو در سال ۱۹۱۳ میلادی به رسمیت شناخته شد.پس از آنکه دولت ترکیه سیاست تمرکز اداری را برای امپراتوری عثمانی اتخاذ کرد (۱۹۰۸)، رهبران ملی‌گرای آلبانیایی یک سری شورش‌ها (۱۲-۱۹۰۹) را رهبری کردند و خواستار اتحاد مناطق آلبانیایی امپراتوری و خودمختاری سیاسی و فرهنگی در درون آنها شدند.

آلبانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حالی که آلبانیایی ها پس از یک قیام موفق در سال ۱۹۱۲، در حال مذاکره با ترک ها بودند، اما ائتلافی از کشورهای بالکان به امپراتوری عثمانی اعلام جنگ کردند (اکتبر ۱۹۱۲). از آنجا که یکی از اهداف کشورهای بالکان تقسیم مناطق آلبانیایی امپراتوری بین خود بود و از آنجا که ارتش آنها به سرعت بر نیروهای ترکیه غلبه کردند، رهبران آلبانی از هدف خود برای ایجاد یک استان خودمختار در داخل امپراتوری صرف نظر کردند.

در عوض، در ۲۸نوامبر ۱۹۱۲، در حالی که سرزمین های آنها توسط نیروهای صرب، مونته نگرو و یونان اشغال شده بود، ۸۳ نماینده از تمام بخش های آلبانی در شهر والونا (والونا) گرد هم آمدند، جایی که رهبر آنها، اسماعیل قمال، آلبانی را یک کشور مستقل اعلام کرد.اگرچه متحدان بالکان به تصرف اراضی آلبانی ادامه دادند، اما قدرت های بزرگ اروپایی، عمدتاً تحت تأثیر اتریش-مجارستان و ایتالیا، تشکیل یک دولت مستقل آلبانیایی را تأیید کردند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *