آژنگ نیوز”:کتاب “آبی: تاریخچه یک رنگ” منتشر شد.

نویسنده: میشل پاستورو

در این کتاب ،تاریخچه بصری و فرهنگی رنگ آبی در طول اعصار به زیبایی مصور شده است.

جلد گالینگور قیمت: ۳۹.۹۵دلار / ۳۵.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۲۰ مارس ۲۰۲۳ صفحات: ۲۱۶

آبی در دنیای غرب سابقه طولانی و پیچیده ای داشته است. یونانیان باستان آن را زشت و وحشیانه دانشته و تحقیر می کردند، اما اکثر آمریکایی ها و اروپایی ها اکنون از آن به عنوان رنگ مورد علاقه خود یاد می کنند.

آبی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این تاریخ شگفت‌انگیز، میشل پاستورو، نویسنده مشهور قرون وسطایی، معانی در حال تغییر رنگ آبی را از ظاهر نادر آن در هنر ماقبل تاریخ؛ تا کنون به عنوان یک رنگ بین‌المللی آن دنبال می‌کند. هر تاریخ رنگ، بیش از همه، یک تاریخ اجتماعی است. پاستورو بررسی می کند که چگونه نقش همیشه در حال تغییر رنگ آبی در جامعه در دست نوشته ها، شیشه های رنگی، لباس، نقاشی ها و فرهنگ عامه منعکس شده است.

با فقدان تقریباً کامل رنگ آبی از هنر و زبان غرب باستان، داستان به اروپای قرون وسطی می رود. هنگامی که مردم شروع به پیوند آبی با مریم مقدس کردند، رنگ به عنصری قدرتمند در دکوراسیون کلیسا و نمادگرایی تبدیل شد. آبی در قرن دوازدهم به عنوان رنگ سلطنتی مورد توجه جدیدی قرار گرفت و در طول انقلاب فرانسه به یک نیروی سیاسی و نظامی قدرتمند تبدیل شد. همانطور که آبی در دوران مدرن پیروز شد، سایه های جدیدی ایجاد شد و آبی به رنگ عاشقانه تبدیل شد.

سرانجام، پاستورو رنگ آبی را در دوران معاصر دنبال کرد، زمانی که لباس نظامی جای خود را به یونیفرم روزمره شلوار جین آبی داد و آبی به رنگ جهانی و متحد کننده زمین از فضا تبدیل شد. آبی که به زیبایی تصویر شده است، داستان جذاب رنگ مورد علاقه ما و فرهنگ هایی را روایت می کند که از آن متنفر بوده اند، آن را دوست داشته اند و آن را برای بهره گیری دربرخی از بزرگترین آثار هنری ما ضروری کرده اند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *