آژنگ نیوز”:تاریخ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟در یک تعریف کلی تاریخ ثبت رویدادهای گذشته است که مردم در حال حاضر آنها را درک می کنند. این دانش همچنین مطالعه همه چیزهایی است که قبلاً آمده است.

مطالعه تاریخ پیوسته در حال گسترش است زیرا هر روز اکتشافاتی انجام می شود. بنابراین، این رشته حقایقی را که مورخان درباره گذشته گردآوری کرده‌اند، و نظراتی درباره آنچه که آنها تصور می‌کنند بر اساس آن واقعیت‌ها اتفاق افتاده است، ترکیب می‌کند. در حالت ایده‌آل، دوره‌های تاریخ، ترتیب زمانی رویدادها را آموزش می‌دهند، با درک اینکه چگونه این رویدادها بر یکندیگر تأثیر گذاشته‌اند. با این حال، درک جمعی از تاریخ بر اساس مواد تحقیقی موجود و آنچه بهترین محققان توانسته‌اند در رابطه با معنا و اهمیت آنها تعیین کنند، استوار است.

رشته های بسیاری در زمینه تاریخ وجود دارد، از جمله تاریخ یک کشور، تاریخ جهان، و تاریخ یک قاره۱۴ تا ۱۷) را پوشش می‌دهند. همه سطوح و رشته های موجود در حوزه تاریخ برای توسعه یک روایت منسجم بر دانش رویدادهای تاریخی تکیه دارند. یک رویداد تاریخی هر رویداد مهمی در طول یک دوره است که می تواند برای کمک به تعریف یا توضیح شرایط پیرامون آن استفاده شود. مورخان از نظریه های مختلف برای توسعه درک وقایع تاریخی و پیشبرد روایت مکتوب یک زمان استفاده می کنند. به عنوان مثال، پست مدرنیست ها برای به دست آوردن درک دقیق تری از موضوعات تاریخی، تمام تفاسیر قبلی از یک رشته را رد می کنند.

تاریخ چیست؟ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مطالعه تاریخ به افراد کمک می کند تا تمام آنچه را که قبل از لحظه کنونی آمده است بدانند و درک عمیق تری از علل رویدادهای جاری به دست آورند. درس ها و مهارت های تاریخ یادگیری در مورد تاریخ بسیار بیشتر از مطالعه فهرستی از تاریخ ها، افراد و رویدادهای مهم است. علاقه مندان به تاریخ همچنین باید برای یادگیری مهارت های ضروری برای تجزیه و تحلیل و تفسیر وقایع تاریخی تلاش کنند. این مهارت ها منجر به درک عمیق تری از گذشته می شود و همچنین به درک دلایل رویدادهای جاری در کشور و یا سراسر جهان کمک می کند.

برخی از مهارت هایی که می توانند به علاقه مندان به تاریخ کمک کنند عبارتند از: تجزیه و تحلیل متون استفاده از منابع اولیه تضاد و مقایسه مناطق قبل و بعد از رویدادهای مهم شناسایی علل و آثار وقایع تاریخی مقایسه دیدگاه های مختلف بحث در مورد شباهت ها و تفاوت های فرهنگ های مختلف.

تحلیل متون مستلزم مطالعه دقیق و دقیق مطالب است. این امر مستلزم درک زبان مورد استفاده و سوگیری هایی است که آفرینندگان متون ممکن است داشته باشند. منابع اولیه پایه و اساس مطالعه تاریخی هستند. اینها اسناد و سایر مطالبی هستند که توسط افرادی ایجاد شده اند که شخصاً رویدادهای تاریخی را تجربه کرده اند. تضاد و مقایسه دوره های قبل و بعد از رویدادهای مهم علاقه مندان به تاریخ کمک می کند تا پیامدهای رویدادهای مهم یا تغییرات اجتماعی را با شناسایی علل و آثار وقایع تاریخی آن درک کنند. ، علاقه مندان به تاریخ یاد می‌گیرند که چگونه رویدادهای تاریخی در طول زمان توسعه می‌یابند و ممکن است تأثیراتی داشته باشند که تا آینده‌ای دور باقی بماند. در مجموع مقایسه دیدگاه های مختلف تاریخی به درک نظرات و بینش های مختلف کمک می کند. زیرا هیچ دو نفر یا گروهی به رویدادهای تاریخی به یک شکل نگاه نمی کنند، و ضروری است که تا آنجا که ممکن است به دیدگاه های مختلف نگاه کنیم. مقایسه فرهنگ‌ها می‌تواند درک عمیق‌تری از نحوه زندگی، کار، دعا کردن، و خلقیات مردم در دوره‌های مختلف ایجاد کند و در عین حال قدردانی از وضعیت انسانی را افزایش دهد.

نوشته:حسن محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *